ضرورت رسیدگی به وضعیت عفاف و حجاب

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت شهری از طرح‌ و ایده‌ تشکل‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب حمایت می‌کند و رسیدگی به وضعیت عفاف و حجاب را باید ضابطه‌مند و بر اساس برنامه مدون پیش برد.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت ضابطه‌مند بودن رسیدگی به وضعیت عفاف و حجاب، اظهار کرد: مدیریت شهری از طرح‌ها و ایده‌های تشکل‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب حمایت می‌کند، رسیدگی به وضعیت عفاف و حجاب را باید ضابطه‌مند و بر اساس برنامه مدون پیش برد، این سیاست و نگاه را از مترو شروع می‌کنیم و در ادامه به فضاهای عمومی مانند پارک‌ها و اتوبوس تسری می‌دهیم.

وی ادامه داد: ظرفیت تشکل‌های مردمی و مدیریت شهری در موضوع عفاف و حجاب باید تجمیع شود، اگر به دنبال پایداری جامعه هستیم، عفت مرد و زن باید رعایت شود و این اصل را پیوسته باید مد نظر داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: هتک حرمت نسبت به آمران به معروف، اقدامی آزاردهنده است، امیدواریم با کمک تشکل‌های فعال در حوزه عفاف و حجاب بتوانیم معضلات موجود را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام موضوعات مربوط به حوزه عفاف و حجاب باید حل و فصل شود، هیچکدام از نواقص موجود بهانه موجهی برای توجیه وضعیت کنونی نیست.

منصوریان با بیان اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نمی‌خواهیم مسئولیت را به تشکل‌ها واگذار کنیم، اضافه کرد: در درصد هستیم برای پرداختن به موضوع حجاب و عفاف از ظرفیت‌های مردمی و زبان مردمی بهره بگیریم.

وی در خصوص رفتارهای ناهنجار در سطح شهر، گفت: تمام کارگزاران نظام و انقلاب نسبت به رفتارهای ناهنجار در سطح شهر که هدف اصلی آن از بین بردن بنیان خانواده است، نارضایتی دارند، مردم متدین و بازار و خیابان نیز از این نوع سبک و روش رفتاری، رضایت ندارند. در حال حاضر این افراد دغدغه‌مند به خوبی می‌دانند که خانواده رکن اصلی جامعه است و از هر اقدامی که کانون خانواده را متزلزل کند، باید پرهیز کرد.

کد خبر 575733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.