ارسال ۸۰۰ پرونده به استانداری برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری اصفهان

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری تا به امروز بیش از ۸۰۰ پرونده را در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران خود به هسته گزینش استانداری ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور سلطانی‌زاده امروز _دوشنبه، بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه_ در چهارمین نشست کمیته منابع انسانی کمیسیون معاونان برنامه‌ریزی کلان‌شهرها، اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این نشست‌ها در حوزه منابع انسانی ایجاد وحدت رویه در کلانشهرها، استفاده از تجربیات اجرایی و در نهایت پیگیری مطالبات و چالش‌ها است.

وی افزود: در صدد هستیم با تشکیل این نوع جلسات مشکلات مربوط به سرمایه انسانی را در اشکال مختلف رفع و به کارکنان شهرداری خدمت کنیم.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در چهارمین جلسه کمیته منابع انسانی پیرامون سه دستور جلسه مهم تصویب آئین نامه استخدامی شهرداری، تبدیل وضعیت ایثارگران و حقوق و مزایای پرسنل به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

وی با بیان اینکه آئین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها باید سال گذشته توسط دولت ابلاغ می‌شد، خاطرنشان کرد: برای تدوین این آئین نامه ابتدا کلان‌شهرها در قالب برگزاری این نوع جلسات پیش‌نویسی را تنظیم و به سازمان شهرداری‌ها ارسال کردند، سپس این مهم در کمیسیون اجتماعی دولت مورد بحث قرار گرفت و به تصویب رسید و در حال حاضر این آئین نامه به سازمان امور استخدامی کشور ارائه شده است که امیدواریم این موضوع در هیئت دولت مورد تأیید قرار گیرد و به شهرداری‌ها ابلاغ شود.

سلطانی‌زاده اظهار کرد: با تصویب این آئین‌نامه، شهرداری‌ها از بلاتکلیفی در موضوعات مختلف مرتبط با نیروی انسانی چون جذب، حقوق و مزایای و تبدیل وضعیت در می‌آیند.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به بررسی حقوق و مزایا در حوزه کارگری و کارمندی شهرداری‌ها در این جلسه، گفت: لازم است در این خصوص با بررسی ظرفیت‌ها و احصای مفاد قانونی که در افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تأثیر گذار باشد، بحث و تبادل نظر صورت گیرد تا بتوانیم یک سطح معمول و خوبی را برای کارکنان شهرداری‌ها متناسب با تورم ایجاد کنیم.

سلطانی‎‌زاده با بیان اینکه رفع ابهامات و مشکلات مربوط به تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر که در قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تاکید شده است، از دیگر عرصه‌های مشورت خواهی در این جلسه است، خاطرنشان کرد: در این راستا ارائه راهکارهای مفید و استفاده از تجربیات موفق دیگر کلان شهرها برای ایجاد وحدت رویه بین شهرداری‌ها از دیگر نقاط هدف برگزاری این جلسه است.

وی اضافه کرد: شهرداری اصفهان تا به امروز بیش از ۸۰۰ پرونده را در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران خود به هسته گزینش استانداری ارسال کرده است که به مرور در حال تأیید این پرونده‌ها و بازگشت به شهرداری و زده شدن حکم‌های استخدامی افراد ایثارگر هستیم.

به گزارش ایمنا، در این جلسه معاونان برنامه‌ریزی و مدیران کل سرمایه انسانی کلان شهرهای قم، کرمان، تهران، رشت، اراک و تبریز به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای قانونی و تجربه‌ای خود در زمینه‌های یاد شده پرداختند و بر پیگیری تصویب آئین نامه استخدامی شهرداری تاکید کردند تا متن واحدی با محوریت شهرداری اصفهان نگاشته و به صورت دسته جمعی از طریق مجامع نمایندگان مجلس هر استان پیگیری شود.

کد خبر 575622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.