اصفهان، بالاترین تعداد شهدای روحانی کشور را دارد

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره شهدای روحانی و طلبه در کشور، گفت: بالاترین تعداد شهدای روحانیت در کشور با ۵۹۰ شهید متعلق به استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی اظهار کرد: نخستین کنگره ملی شهدای روحانیت به پاسداشت چهار هزار شهید روحانی و طلبه کشور، چهارم خردادماه سال جاری با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی رئیس‌جمهور در شهر قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: کنگره ۵۹۰ شهید روحانی و طلبه استان اصفهان نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کنگره ملی شهدای روحانی پنج‌شنبه هفته جاری در خیمه گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس گفت: در میان اقشار مختلف، آمار شهدای طلبه و روحانی چند برابر بیشتر از شهدای دیگر اقشار و صنوف جامعه است، به‌طوری‌که نسبت به جمعیت آن زمان بیش از چهار هزار شهید در سطح کشور تقدیم اسلام شده است، اعزام ۹۶ هزار نفر روحانی و طلبه در دوران دفاع مقدس، تقدیم هفت هزار جانباز روحانی و طلبه در سطح کشور و ۲۰۰ نفر آزاده روحانی و ۱۸۰ نفر شهید روحانی جاویدالاثر مثل شهید مصطفی ردانی‌پور و شهید رضا حبیب‌اللهی از افتخارات روحانیت است.

وی افزود: بالاترین تعداد شهدای روحانیان کل کشور در استان اصفهان ثبت شده است و بعد از آن استان‌های تهران، مازندران و استان خراسان رضوی قرار گرفته‌اند.

وی همراهی همیشگی روحانیون با مردم را از افتخارات روحانیت شیعه دانست و افزود: روحانیت اگر بر منبر حرفی گفته و نکته‌ای تذکر داده، ابتدا خود عامل به آن بوده است، در حوادث تروریستی اخیر داعش دیدیم که علما چه موضع‌گیری علیه این جنایات کردند، فتوا دادند و در مقابل آنها ایستادند.

حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: روحانیت ثابت کرد، همیشه و همواره همراه مردم بوده است، از زمان ائمه معصومین (ع) تاکنون، هیچ زمان و مکانی از مردم جدا نبوده‌اند و همیشه نقش ویژه‌ای داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون در جبهه‌ها هم عامل تقویت روحیه رزمندگان بودند و هم خودشان به ایفای نقش پرداخته‌اند، گفت: روحانیون در دوران مقدس مسئولیت‌های مهمی از جمله فرمانده قرارگاه، فرمانده لشکر، فرمانده تیپ، گردان، اطلاعات، عملیات، تخریب را برعهده داشتند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه روحانیون همیشه همراه مردم بودند و جدا از آنها نبوده‌اند، تصریح کرد: روحانیون در حوادثی همچون سیل و زلزله نیز برای کمک‌سانی به مردم آسیب‌دیده در میدان حضور داشتند و آخرین کسانی هم بودند که از عرصه خدمت‌رسانی خارج شدند.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های تجلیل از روحانیون و طلاب آزاده در شهر قزوین، تجلیل از خانواده شهدای روحانی مدافع حرم در شهر کرمان، تجلیل از جانبازان روحانی در شهر مشهد، تجلیل از خانواده‌های فرماندهان روحانی و طلبه شهید در شهر اهواز از جمله برنامه‌ها و اجلاسیه‌های جانبی کنگره شهدای روحانی است که به صورت متمرکز در بعضی استان‌ها از جمله اصفهان به دلیل تعداد بالای شهدای طلبه و روحانی این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر سرکشی از خانواده‌های شهدای طلبه و روحانی گفت: علاوه بر برپایی نمایشگاه متمرکز شهدای روحانی و طلبه در کنگره ملی شهدا در شهر مقدس قم، نمایشگاهی از آثار و دست نوشته‌ها و کتب منتشر شده در خصوص شهدای روحانی در حاشیه کنگره استانی نیز برگزار خواهد شد و همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته مقاومت و سالروز آزادسازی خرمشهر، فضاسازی شهری مزین به تمثال شهدای طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس خواهد شد.

کد خبر 575505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.