بنت از نظر زیرساخت جاده‌ای فقیرترین بخش کشور است

عضو شورای اسلامی شهر بنت گفت: زمین مورد نیاز احداث راهدارخانه شهر تأمین و در سال ۹۷ این راهدارخانه به پیمانکار واگذار شده است، اما تاکنون و با توجه به پیگیری‌های شورای اسلامی شهر هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

پرویز کدخدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: راه‌های روستایی بخش بنت فقیرترین بخش کشور و تمام راه‌های روستایی بخش بنت حدود ۱۱۹۱ کیلومتر است که تنها حدود ۸۸ کیلومتر آن آسفالت شده است و حدود ۱۱۰۳ کیلومتر همچنان خاکی باقی مانده است.

وی ادامه داد: وعده‌های بسیاری در قبال آسفالت راه‌های روستایی در بخش بنت به مردم دادند، اما تاکنون عملی نشده، به‌عنوان مثال جاده روستاهای وفا و دسک در بنت نیمه‌کاره رها شده است و تاکنون اقدامی برای آن انجام نشده به طوری که با کوچک‌ترین بارندگی این دو روستا راهشان به مرکز بخش مسدود و دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: راه‌ها نقش حیاتی در توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق دارند، پروژه احداث راه مسیر راسک تا جاسک که از بنت نیز می‌گذرد، اتفاق بسیار خوبی است؛ چرا که سبب توسعه اقتصادی و سیاسی این منطقه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر بنت با اشاره به بارندگی‌های فصلی و سیل سال ۹۸ در این شهر، گفت: سیل در سال ۹۸ بسیاری از زیرساخت‌ها روستایی بخش بنت را از بین برد و جاده‌های خاکی بر اثر سیل تخریب شده است، در بخش بنت که جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر دارد، نبود راهدارخانه مشکل بزرگی است و باید در راستای رفع آن اقدام مؤثری انجام شود.

وی اضافه کرد: زمین مورد نیاز احداث راهدارخانه بنت تأمین و در سال ۹۷ این راهدارخانه به پیمانکار واگذار شده اما تاکنون با توجه به پیگیری‌های شورای اسلامی شهر و بخش بنت اقدامی انجام نشده است.

کدخدایی خاطرنشان کرد: برای تأمین اعتبار جهت ساخت این راهدارخانه با نمایندگان مجلس و اداره کل راهداری در دوره‌های مختلف پیگیری‌های بسیاری انجام شده، اما نتیجه‌بخش نبوده است.

وی گفت: بیشتر جاده‌های اصلی و فرعی روستاهای بخش بنت خاکی و غیرقابل تردد هستند و زیرساخت راه‌ها در بخش بنت دچار مشکل است.

به گزارش ایمنا، بخش بنت واقع در ۸۰ کیلومتری شهرستان نیک‌شهر استان سیستان‌وبلوچستان است.

کد خبر 575431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.