برنامه شورای شهر لستر برای تقویت سفرهای پایدار

شورای شهر لستر، شهری واقع در ناحیه میدلند شرقی انگلستان، تقویت سفرهای پایدار و فعال در منطقه را یک هدف کلیدی در طرح احیای حمل‌ونقل خود قرار داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لستر (Leicester) در نظر دارد سفرهای پایدار و فعال را در منطقه شهری خود تقویت کند و از این سفرها به‌عنوان یک هدف کلیدی در طرح احیای حمل‌ونقل خود یاد کرده که به دنبال کاهش وابستگی به خودروها برنامه‌ریزی شده است. شورای شهر در مسیر تحقق این هدف از همکاری «اسکدگو (SkedGo)» بهره می‌گیرد که یک شرکت فناوری «جابه‌جایی به‌عنوان یک سرویس (MaaS)» است.

شورای شهر لستر به‌عنوان بخشی از مراحل پیاده‌سازی ابتکار عمل خود با عنوان «نحوه جابه‌جایی خود را انتخاب کنید (Choose How You Move)» به راه‌اندازی دو اپلیکیشن تلفن همراه برای نسخه‌های اندروید و آیفون اقدام کرده که ارائه‌دهنده یک برنامه‌ریز سفر با کاربری آسان است و شامل حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه‌های الکترونیکی سانتاندر، تاکسی می‌شود و مشخص‌کننده محل‌های پارک و فضاهای سواری، خطوط دوچرخه‌سواری و مسیرهای پیاده‌روی است. برنامه «نحوه جابه‌جایی خود را انتخاب کنید» یک پروژه مشارکتی میان شورای شهر لستر و شورای شهر لسترشر (Leicestershire) است که تأمین مالی آن برعهده وزارت حمل‌ونقل قرار دارد.

شورای شهر ضمن ابراز خوشحالی و رضایت از به‌ارمغان‌آمدن جدیدترین فناوری برنامه‌ریزی سفر برای لستر و قرار گرفتن ابزارهای تصمیم‌گیری آگاهانه در اختیار مردم درباره نحوه رسیدن از یک نقطه شهر به نقطه دیگر، از بین بردن موانع موجود برای حمل‌ونقل پایدار، ایجاد دسترسی به حالت‌های جایگزین و سفرهای چندوجهی را گام برداشتن در مسیر تعهدات شورا برای رسیدگی به وضعیت اضطراری آب‌وهوایی و کاهش آلودگی هوا حین تبدیل شهر به مکانی بهتر برای زندگی، کار و تفریح عنوان کرد.

اسکدگو ادعا کرد که به‌منظور ایجاد راه‌حل‌های بهینه MaaS برای دولت‌ها، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها، بلوک‌های سازنده فناوری ارائه خواهد کرد که TripGo API یکی از آن‌ها است.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به این موضوع که MaaS نباید پیچیده باشد، ویجت‌ها و راه‌حل‌های برچسب سفید شرکت را ابزاری عالی برای دولت‌های محلی معرفی کرد که به‌صورت کارآمد و سریع در راستای برآورده شدن تعهدات پایداری و برابری اجتماعی خود عمل می‌کنند و گفت: « اسکدگو تمرکز زیادی روی سفرهای فعال، به‌عنوان مثال مسیریابی مناسب با دوچرخه، در فناوری خود ایجاد کرده و امکانات دسترسی آن به‌طور دائم در حال بهبودی است.»

وی با اشاره به این‌که منابع و فناوری‌های این شرکت در طول سال‌های مدید مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد که مشتریان جدید به‌راحتی می‌توانند از این منابع آن‌ها استفاده کنند.

شورای شهر لستر مشاهده شهر خود در خط مقدم بهره‌گیری از MaaS در سراسر بریتانیا را عالی قلمداد کرد و حرکت شورا بر اساس پیشنهادات موجود در جامعه را برای قرار گرفتن امکانات فعلی در اختیار طیف وسیع‌تری از مخاطبان هیجان‌انگیز دانست.

کد خبر 575351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.