لزوم ایمن‌سازی برای کاهش معضلات کمربندی جنوبی شیراز

شهردار شیراز گفت: معضلات کمربندی جنوبی معبر تردد خودروهای سنگین است و نمی‌شود آن را به خیابان شهری تبدیل کرد، یکی از معضلات این کمربندی، ایجاد دسترسی‌های عمودی از هر محله به آن است که باید با کندروهای ایجاد شده این دسترسی‌ها را ایمن‌سازی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احسان اصنافی با اشاره به مبحث افزایش عوارض در شیراز، اظهار کرد: قانون‌گذار عوارض شهری را در اختیار شوراها قرار داده و مبنای محاسبه آن قیمت روز و منطقه‌بندی شده املاک اعم از قیمت هر متر سرقفلی مغازه، آپارتمان و زمین بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری و نهایت تا سقف ۵۰ درصد است.

وی ادامه داد: قانون، شهرداری را مکلف کرده که در بحث تفکیک زمین و یا قیمت آن را وصول کند، بر این اساس دفترچه‌هایی توسط کارشناسان رسمی دادگستری تنظیم و به اطلاع عموم می‌رسد.

شهردار شیراز در خصوص ماده ۱۴، تصریح کرد: این ماده در سال جاری پرواز نکرده است، این ماده در مورد باغ‌های مشجر متراکمی است که در آن اجازه ساخت ۱۰ درصد داده می‌شود و این منحصر به مناطق خاصی است که قیمت زمین نیز بالاست که در سال گذشته تعداد پرونده‌های ماده ۱۴، در حدود ۱۰ عدد بوده که اصلاً در قبال پرونده‌های دیگر به حساب نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه در کرونا مشکلات ترافیک و تغییر مدل حمل‌ونقل کلان‌شهر شیراز همانند دیگر شهرها رخ داد، گفت: امروز شاهد تغییر فرهنگ ترافیکی مردم هستیم که با افزایش خودروهای تک سرنشین، معضل ترافیک را به وجود آورده و باید با تمهید و انجام طرح ترافیک زوج و فرد در یک بازه زمانی مشخص و ترویج استفاده از اتوبوس و ناوگان حمل‌ونقل عمومی کنترل ترافیک را انجام دهیم.

اصنافی در خصوص معضلات کمربندی جنوبی شیراز، گفت: کمربندی معبر تردد خودروهای سنگین است و نمی‌شود آن را به خیابان شهری تبدیل کرد، چراکه در این صورت اولین اقدام شهرداری نصب تابلوی "عبور کامیون ممنوع" است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات این کمربندی، ایجاد دسترسی‌های عمودی از هر محله به آن است که باید با کندروهای ایجاد شده، این دسترسی‌ها را ایمن‌سازی کرد.

اصنافی با اشاره به ایجاد دوربرگردان و تقاطع در این کمربندی، اظهار کرد: برای این موضوع، سه تقاطع برعهده شهرداری و سه تقاطع برعهده وزارت راه بوده که شهرداری دو تقاطع شهیدان یغمور و رودکی را ساخته و تنها تقاطع نواب باقی‌مانده، اما وزارت راه هیچکدام از سه تقاطع که برعهده داشت را نساخته است که طبق آخرین پیگیری، مقرر شده وزارت راه تقاطع سفیر و قائم را در سال جاری آغاز کند.

کد خبر 575245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.