زیرساخت‌های جوان‌سازی جمعیت فراهم شود/ درخشش دختران اصفهانی نویدبخش امید و انگیزه

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جوان‌سازی جمعیت نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و پای کار بودن تمام نهادها و دستگاه‌های عمومی و دولتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ در چهل‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: امروز سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر و حماسه‌سرای نام‌آور ایرانی است که با خلق اثری شکوهمند، نقش جوانمردی اخلاق و ایمان را بر تارک تاریخ نشان داده است و با حکمت و بینش عمیق خود هویت و فرهنگ غنی را فراتر از مرزهای خاکی فکر و اندیشه آزاداندیشان جهان نمایان کرد.

وی ادامه داد: فردوسی آزادی اخلاق، ادب و اندیشه را به ما می‌آموزد و در ماندگاری تاریخ ایرانی و اعتلای ادبیات فارسی نقش بی‌بدیلی دارد، بر همین اساس است که از وی و شاهنامه اثر گرانقدر خود به عنوان نماد باشکوه هویت ایرانی یاد می‌شود؛ شاهنامه تنها یک کتاب حماسی نیست، بلکه گنجینه‌ای از پندها و اندرزهای زیبا است که می‌تواند به رشد و اعتلای فرهنگ هر فرد و جامعه کمک کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تلاش ۳۰ ساله فردوسی در شاهنامه باعث شده که بسیاری از واژگان زیبای فارسی همچنان بعد از گذشت سال‌ها زنده بماند و شاهنامه به عنوان اثر ماندگار در تاریخ ایران و نگهبان زبان فارسی شناخته شود، زبان فارسی به عنوان پرچم هویت ملی و شاخصه فرهنگی ایران است و باید آن را پاس داشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز در هیاهوی انسان‌سالاری و اصالت بشر، هویت قطعه گمشده در پازل وجودی انسان عصر حاضر بوده که این گمشده در بین نوجوانان و جوانان شهر و سرزمین دیده می‌شود که تصمیم‌گیران فرهنگی باید به این مهم توجه جدی داشته باشند. دوران نوجوانی و جوانی، دوران هویت‌بخشی است که وجود تهدیدها و آسیب‌ها منجر به بحران هویت در جوانان و نوجوانان می‌شود که یکی از راه‌های رفع این بحران توجه به ورزش جوانان و نوجوانان است.

کلاهدوزان اظهار کرد: امروزه در شهر گروهی از دختران نوجوان ورزشکار به همراه مربی اخلاق‌مدار خود جمع شده‌اند و با همت و پشتکار و اراده قوی بر روی صحنه "عصر جدید" خوش درخشیدند، بی‌شک این درخشش دختران اصفهانی در گروه ترانه، امید و انگیزه را در میان نوجوانان ایجاد کرده و شادی در شهر را به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به هفته ملی جمعیت که امسال با شعار "ایران جوان بمان" نام گرفته است، تصریح کرد: لازم است در این هفته نگاهی تأمل‌برانگیز نسبت به خطر پیری جمعیت که سرزمین‌مان را تهدید می‌کند، داشته باشیم و به این معضل بپردازیم، در این راستا باید راه‌حل‌های صحیح و عملی توسط نخبگان و اندیشمندان در کنار دستگاه‌ها ارائه شود، چرا که جوان‌سازی جمعیت نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم خواهد بود و می‌طلبد تمام نهادها و دستگاه‌های عمومی و دولتی پای کار بیایند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در این راستا با توجه به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در پاییز سال گذشته و مشخص شدن وظایف قانونی دستگاه‌ها انتظار می‌رود که مدیریت شهری در اصفهان نیز در کنار سایر دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود عمل کند؛ این قانون تکلیف تمام دستگاه‌ها نسبت به کارکنان خود را مشخص کنند و انتظار می‌رود در شهرداری این وظایف قانونی برای نیروی انسانی شاغل لحاظ شود.

کد خبر 575184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.