کاهش ۵۱ درصدی مدارس تخریبی کشور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه سالیانه مبلغ ۱۹۵ هزار میلیارد ریال صرف مدرسه‌سازی در سطح کشور می‌شود، اظهار کرد: مدارس تخریبی سطح کشور از ۷۰ درصد در سنوات گذشته به ۱۹ درصد درحال‌حاضر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهراله رخشانی‌مهر اظهار کرد: سالیانه مبلغ ۱۹۵ هزار میلیارد ریال، مشتمل بر ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی، ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار استانی و ۳۵ هزار میلیارد ریال از سوی خیران، صرف مدرسه‌سازی در سطح کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت مدرسه، منجر به تربیت انسان می‌شود و هرچه در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، بازده بالاتری در آینده خواهد داشت، افزود: سرانه فضای آموزشی نسبت به قبل از انقلاب، علی‌رغم افزایش سه برابری جمعیت دانش‌آموزی، ۳۵۰ درصد رشد داشته و نسبت مدارس تخریبی سطح کشور از ۷۰ درصد در سنوات گذشته به ۱۹ درصد درحال‌حاضر کاهش یافته است.

افزایش هفت دهم مترمربعی سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: پس از زلزله سال ۹۶ کرمانشاه، با توجه ویژه مقام معظم رهبری و دولت به استان کرمانشاه و همچنین مساعدت کم‌نظیر خیران مدرسه‌ساز، سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه، هفت دهم مترمربع افزایش یافته است و با دید ویژه و عنایت خاصی که دولت نسبت به مقوله مدرسه‌سازی دارد، امید است در آینده‌ای نزدیک این شاخص افزایش یابد.

به گزارش ایمنا، مدرسه‌سازی پایه‌ای‌ترین و مهم‌ترین قدمی است که افراد می‌توانند در جامعه بردارند. هر شخص با هر توان مالی می‌تواند تفکر مدرسه‌سازی را به قدری گسترش دهد تا هر روز مدارس بیشتری در کشور ساخته و حتی نوسازی شوند.

کد خبر 575172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.