پیش‌برد برنامه‌های مدیریت شهری با همکاری دانش‌بنیان‌ها

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مدیریت شهری می‌تواند از طریق همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌های خود را پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در جمع شهرداران منتخب استان‌ها، اظهار کرد: مدیریت شهری در آغاز دوره فعالیت شورای ششم نیازمند گفتمان و راهبردهای جدید است تا مسیر توسعه را از طریق توسعه فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان دنبال کند، این نوع فعالیت‌ها با اختصاص سرمایه اندک، اشتغال و درآمدزایی فراوانی به همراه دارد و رضایت‌مندی شهروندان را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر جهت‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه مدیریت شهری به سمت ارائه طرح‌های نوین و تجاری‌سازی ایده‌های نوین حرکت کند، شهرداری‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان قادر خواهند بود استعدادها و نیروی انسانی نخبه جوان کشور را جذب و حفظ کنند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص نقش و جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تحقق شعار سال، گفت: از شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور انتظار می‌رود تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار و تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهادها، شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینان و تشکل‌ها زمینه‌های تحقق شعار سال‌جاری را در عرصه‌های شهری و روستایی کشور، بیش از پیش فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه مهم‌ترین اقدامات قابل اجرا و پیگیری از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را می‌توان در بخش‌های آموزش و فرهنگ‌سازی، پشتیبانی و تسهیل‌گری و نهادی و زیرساختی طبقه‌بندی کرد.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اهمیت پیاده‌سازی سیستم‌های هوشمند در برنامه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، گفت: وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای نظارت بر اقدامات و برنامه‌ها و فعالیت‌های شهرداری‌ها و شوراها و دهیاری‌ها به سمت پیاده‌سازی سیستم‌های هوشمند حرکت می‌کنند و این امر در دولت سیزدهم با جدیت دنبال خواهد شد تا به معنای واقعی شاهد جلوگیری از تخلفات و شفاف‌سازی و همچنین ارتقای رضایت مردم باشیم.

وی با تاکید بر اینکه جلسات کارشناسی پیرامون آسیب‌شناسی و انتقال تجربیات بخش‌های مختلف وظایف و مأموریت‌های شهرداری‌ها با حضور شهرداران منتخب کشور در آینده نزدیک تشکیل می‌شود، گفت: نظرات و پیشنهادهای مطرح شده در این جلسات در قالب لوایح، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی تدوین و ابلاغ خواهد شد یا برای سیر مراحل تصویب به دولت و مجلس تقدیم می‌شود.

کد خبر 575156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.