گلستان در سال ۱۴۰۱ میزبان اجلاس سراسری شورای استان‌ها

رئیس شورای استان گلستان گفت: شوراها به صورت تخصصی انتخاب نشدند، شناختی نسبت به قوانین شورایی ندارند و این موجب بروز آسیب‌هایی شده است. بنابراین آموزش اولین برنامه در شورای استان است و باید آموزش سرلوحه تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برخی از اعضای شورای شهر از دیده نشدن جایگاه واقعی شوراها گلایه دارند و مشکلات و معضلات باید در کمیته‌های تخصصی رفع شود، اجلاس‌های استانی در معرفی شوراها نقش مهم و مؤثری دارند. شورای اسلامی گلستان در سال جاری میزبان اجلاس استانی است.

علی اکبر بصیرنیا نیز در این خصوص اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۴۰۳ نفر عضو شوراهای استان گلستان هستند، اما جایگاه واقعی شوراها دیده نشده است از آنجایی که اعضایی که برای شوراها انتخاب می‌شوند بر اساس روابط است نتوانستند آن‌طور که باید جایگاه شوراها را معرفی کنند، بنابراین در شورای استان به صورت تخصصی مشکلات و چالش‌های حوزه شوراها را آسیب شناسی می‌کنیم تا به صورت تخصصی در کمیسیون‌های تخصصی برطرف شود.

وی ادامه داد: از بین ۱۴ عضو شورای استان، انتخابات برگزار شد و افراد به عنوان رئیس و اعضای کمیسیون انتخاب شدند تا در قالب نشست‌های ماهانه تمامی مشکلات فرهنگی-اجتماعی، برنامه‌ای و بودجه‌ای و عمرانی احصا و پس از پیگیری برای رفع آن اقدام می‌شود.

رئیس شورای استان گلستان با بیان اینکه نزدیک به ۳۲۲۸ نفر عضو شورای روستاها هستند، گفت: در استان گلستان ۳۵ شهر، ۲۷ بخش و ۱۴ شهرستان وجود دارد، بالاترین مرجع شورایی در استان شورای اسلامی استان گلستان است که تمامی مصوبات شورای عالی کشور و دوره‌های آموزشی موردنیاز شوراها را با کمک دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان برای تمامی شوراهای استان گلستان پیش بینی می‌کند.

بصیرنیا اضافه کرد: از آنجایی که شوراها به صورت تخصصی انتخاب نشدند، شناختی نسبت به قوانین شورایی ندارند و این موجب بروز آسیب‌هایی شده است. بنابراین آموزش اولین برنامه در شورای استان است و باید آموزش سرلوحه تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها قرار بگیرد.

وی با اشاره اینکه شورای عالی استان‌ها دو دور ششم تقریباً از اواخر آذرماه شکل گرفته است، تصریح کرد: به منظور تبادل تجربیات و اطلاعات و استفاده از ظرفیت شورای عالی استان‌های کشور، برگزاری اولین نشست شورای عالی استان‌های کشور و رؤسای شوراها در استان گلستان در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور در دوره ششم در ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه در استان گلستان برگزار شد.

کد خبر 575151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.