بیانیه باشگاه ذوب‌آهن در واکنش به حواشی دیدار با تراکتور

باشگاه ذوب‌آهن نسبت‌به حواشی دیدار ذوب‌آهن و تراکتور و قضاوت داور بازی، واکنش نشان داد.‌

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته و در دیدار ذوب‌آهن و تراکتور تبریز، صحنه بحث‌برانگیز داوری و گل سالم ذوبی‌ها موجب شد حواشی زیادی پیرامون آن شکل بگیرد. درحالی‌که اکثر کارشناسان داوری معتقدند این گل سالم بوده اما کمک‌داور، نظر دیگری داشت و در نهایت این مسابقه با تقسیم امتیازات دو تیم به پایان رسید! 

باشگاه ذوب‌آهن دقایقی پیش با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است:

بنابر احترامی که به‌همه متولیان محترم فوتبال و اکثریت قریب‌به‌اتفاق داوران شریف کشورمان قائلیم بنا را بر این گذاشته بودیم که استخوان در گلو و خار در چشم دیده بر خطاهای داوری بسته و امید به بهبود شرایط حاکم بر لیگ برتر فوتبال داشته‌باشیم؛ اما شوربختانه اتفاقات تاسف‌باری که در دیدار مقابل تیم تراکتورسازی تبریز افتاد به‌روشنی نشان داد که تا امروز همه امیدها امیدی واهی به اصلاح امر داوری و سرابی فریبنده بوده است!

تصمیم عجیب و غیرقابل‌باور داور پس از مردود اعلام نمودن گل صحیح ذوب‌آهن در دقایق پایانی دیدار روز گذشته در حالی که همه گل را قبول کرده‌اند و حتی یک نفر هم معترض نشد متأسفانه نشان داد که همچنان حق‌کشی و آتش زدن به خرمن زحمات و تلاش‌های باشگاه‌ها از جمله ذوب‌آهن رویه‌ای است که مبدل به روال گردیده‌است و همچنان سوالات هواداران و دوستداران دل‌شکسته باشگاه ذوب‌آهن بی‌جواب و پاسخ خواهد ماند که چه خبر است؟

این‌که در بازی با یک تیم از خطه شریف آذربایجان چرا داوری آذری‌زبان انتخاب می‌گردد و این‌که چرا همچنان داوران مهم‌ترین مسابقات فوتبال کشورمان فاقد سیستم رادیویی بی‌سیم جهت ارتباط سریع و فوری هستند. درحالی که اگر بخش اندکی از دریافت جرایم انضباطی صرف خرید سیستم ارتباطی می‌شد، شاید حضور داور چهارم در کنار زمین مؤثری می‌شد، سوالاتی است که هرگز جوابی برای آن پیدا نخواهد شد؛ وقتی مسئول بزرگواری در امر داوری به‌صراحت می‌گوید که چنانچه اشتباهات داوران در امر قضاوت مسابقات محرز گردید آنان را مدتی به استراحت می‌فرستیم آیا دیگر امیدی به بهبود شرایط نحوه داوری و احقاق حقوق تضییع‌شده باشگاه‌ها می‌ماند؟!

در طول نیم‌قرن حضور پیوسته و تأثیرگذار باشگاه ذوب‌آهن در رقابت‌های لیگ فوتبال باشگاه‌های کشور و علی‌رغم همه صدماتی که به اذعان دوست و دشمن از ناحیه اشتباهات داوری متوجه این باشگاه گردیده‌است نحوه قضاوت دیدار تراکتور و و مردود اعلام نمودن گل صددرصد ذوب‌آهن در نوع خود بی‌نظیر و شگفت‌انگیز بود؛ و لازم است مسئولین مربوطه جهت آموزش داوران جام جهانی قطر، فیلم مسابقه را برای مراجع مربوطه ارسال نمایند مجموعه باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی و صرف هزینه سال‌هاست علاوه‌بر فوتبال در رشته‌های مختلف مشغول تیم‌داری و پرورش استعداد، خدمت و کسب افتخار برای میهن عزیزمان می‌باشد.

رویه باشگاه ذوب‌آهن در همه این سال‌ها تقویت رشته‌های متعدد ورزشی در جهت اعتلای نام بلند کشورمان و تلاشی خستگی‌ناپذیری مبتنی بر رقابت سالم و گسترش اخلاق پهلوانی با پرهیز از هرگونه حاشیه‌پردازی و نفی هرگونه فساد و آلودگی در ورزش قهرمانی و پرورش نسلی از استعدادهای سالم و حرفه‌ای و تقدیم آنان به تیم‌های ملی و جامعه ورزش کشور بوده و خواهد بود!

تضییع حق باشگاه ذوب‌آهن تضییع حق سلامت و اصالت در ورزش میهن اسلامی‌ما و مایه ناامیدی و دل‌شکستگی کسانی است که همچنان به امید فردایی بهتر در عرصه ورزش این مرز و بوم تلاش می‌کنند آخرین درخواست ما از متولیان محترم فوتبال در کشور این است که با صیانت از امر قضاوت در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور آخرین روزنه‌های امید به سلامت و عدالت در فوتبال حرفه‌ای را مسدود ننمایند. اگر کار هم از دست آنها رها شده اعلام کنند تا فکر دیگری کنیم.
تا سیستمی حاکم باشد که داور، هرچه خواست انجام بدهد و هیچ فردی هم حق ندارد حرفی بزند وگرنه جریمه‌ها و محرومیت‌های سنگین شامل حالش خواهد شد وضع همین خواهد بود.

وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَکْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ (و حق را به باطل مپوشانید و حقیقت را پنهان نسازید و حال آنکه (به حقّانیّت آن) واقفید). سوره بقره آیه ۴۲

کد خبر 575148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.