قوای سه‌گانه برای جراحی اقتصادی یک‌صدا شده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود وضعیت معیشتی مردم و ایجاد آرامش معیشتی با عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه ها در صورت اجرای دقیق مصوبات مجلس، در دسترس خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز _یکشنبه، بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه_ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ابتدا از ملت شریف ایران صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم که با صبوری و درایت در برابر هجمه‌های معاندین و رسانه‌های دشمنان این آب و خاک ایستادند و قوای سه‌گانه را در راه تحقق جراحی اقتصادی برای عادلانه و مردمی‌سازی نظام پرداخت یارانه‌ها یاری می‌رسانند.

وی ادامه داد: مردم مطمئن باشند که این روزها مدیران اجرایی کشور برای رساندن کالاهای ضروری معیشتی به مردم به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستند. ضمن تشکر از اقدامات مخلصانه صورت گرفته توسط دولت، امیدوارم دستگاه‌های اجرایی فرآیند اجرای قانون استفاده از کالابرگ الکترونیک برای تأمین کالاهای ضروری معیشتی که می‌تواند نگرانی‌ها را برطرف کند، تسریع کنند. در همین راستا ضروری است دستگاه‌های مسئول، مردم را از فرآیند راه اندازی زیرساخت‌های طرح کالابرگ الکترونیک و جزئیات اجرایی آن مطلع سازند و زمان‌بندی مشخصی در خصوص نهایی شدن این فرآیند اعلام کنند تا مردم از اجرایی شدن آن مطمئن شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین استمرار تأمین به موقع کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در بازارهای هدف امری ضروری است که باعث آرامش خاطر مردم و جلوگیری از تقاضای بی مورد می‌شود.

قالیباف ادامه داد: نکته مهم دیگر رسیدگی فوری و دقیق به شکایت‌های مردم در پرداخت مبلغ کمک معیشتی است که ممکن است به دلایل مختلف نسبت به تعیین دهک خود معترض باشند که البته دولت اقدامات خوبی در این زمینه در دستور کار دارد. تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان اجرایی در اجرای مطلوب این طرح ضامن رفع نگرانی‌های ملت شریف ایران خواهد بود و به سیاست‌های غلط اقتصادی پیاده‌سازی شده در دولت‌های قبل که باعث هدررفت منابع ملی، توزیع غیرعادلانه یارانه‌ها و منتفع شدن دلالان شده بود، پایان خواهد داد.

وی تاکید کرد: قوای سه‌گانه در تمام دستگاه‌ها با اراده قوی و به طور هماهنگ برای حل مشکلات و جراحی اقتصادی مردم یکدل و یک صدا شده‌اند و مردم مطمئن باشند تمام مسئولان کشور در همه دستگاه‌ها بر حفظ قدرت خرید مردم و ایجاد آرامش معیشتی تاکید ویژه دارند و به لطف خداوند متعال تمام اقدامات با همین هدف به انجام خواهد رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این راه مجلس همکاری با دولت در پیاده‌سازی دقیق قانون را وظیفه خود می‌داند، خصوصاً نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود می‌توانند با رصد و نظارت دقیق در انتقال نارسایی‌های احتمالی به مدیران اجرایی کمک کنند. امیدواریم اصحاب رسانه و فعالان سیاسی نیز با همراهی کامل در مسیر اجرایی کردن طرح ملی عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه‌ها به تحقق اهداف این طرح یاری رسانند. بهبود وضعیت معیشتی مردم و ایجاد آرامش معیشتی با عادلانه کردن نظام پرداخت یارانه‌ها در صورت اجرای دقیق مصوبات مجلس در دسترس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه یوم‌النکبه و اعلام موجودیت نامشروع رژیم غاصب صهیونیستی یادآور بیش از هفت دهه اشغالگری، قتل عام، نسل‌کشی، بی‌رحمی و جنایت صهیونیست‌ها و آواره کردن فلسطینیان و اشغال سرزمین‌های آنها است.

وی ادامه داد: در آستانه فرا رسیدن همین روز، شهادت خبرنگار فلسطینی، شیرین ابوعاقله به دست جنایتکاران رژیم صهیونیستی بار دیگر عمق توحش این رژیم را در نظر مردم جهان آشکار ساخت. شهادت این خبرنگار شجاع را به تمام معتقدان به آرمان فلسطین به خصوص اصحاب رسانه مقاومت تسلیت می‌گویم و ضمن محکومیت شدید این حادثه ناگوار تاکید می‌کنم هرگونه تشدید خشونت در سرزمین‌های اشغالی توسط اشغالگران جنایتکار صهیونیست به واکنش‌های شدیدتر از سوی پایبندان به آرمان فلسطین منجر خواهد شد.

کد خبر 575130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.