واکنش‌ها به حضور «برادران لیلا» در جشنواره کن

رییس سازمان سینمایی گفت: هرگونه حضور و نمایش فیلم‌های سینمایی در مجامع و جشنواره‌های خارجی مستلزم دریافت پروانه نمایش است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی اظهار کرد: حضور بین‌المللی سینمای ایران قطعاً، یکی از ارکان مهم پیکره سینمای ملی ماست که در سپهر سیاست‌گزاری مدیریت سینمای کشور جایگاه ویژه‌ای دارد. برای این مهم به زودی آئین‌نامه روشن و شفافی به عنوان راهبرد بین‌المللی سازمان سینمایی تدوین و اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در مورد حضور فیلم‌های بخش خصوصی در جشنواره‌های جهانی مهم است رعایت آئین نامه‌های قانونی و دستورالعمل‌های اجرایی است که متأسفانه، در سال‌هایی در مقام اجرا و نظارت دچار مسامحه و سهل انگاری شده است.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: قطعاً بنا به نص صریح آئین نامه و دستور العمل نمایش فیلم هرگونه حضور و نمایش فیلم سینمایی در مجامع و جشنواره‌های خارجی مستلزم اخذ پروانه نمایش است و قانون بر این امر صراحت دارد و قطعاً، تخلف تهیه‌کنندگان در این زمینه، موجب خدشه در صدور پروانه نمایش، اکران و تولیدات بعدی کارگردان و تهیه‌کننده خواهد شد.

وی اضافه کرد: شایسته است تهیه کنندگان در صورت ارائه و تمایل برای شرکت در جشنواره‌ها، بازارهای فیلم و سایر عرصه‌های بین‌المللی با معاونت نظارت سازمان سینمایی هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند تا در صورت پذیرفته شدن فیلم‌ها در جشنواره‌ها نسبت به بازبینی و صدور پروانه نمایش به موقع برای تسهیل در حضورهای بین‌المللی اقدام شود.

خزاعی ادامه داد: اینکه فیلمی در جشنواره‌ای نمایش داده شود و امکان حضور در اکران داخلی، چه در سینماها و چه در نمایش خانگی و سایر ساحت‌های نمایشی را نیابد، پدیده خوشایندی نیست از این رو، ضروری است برای پرهیز از این امر سازندگان آثار نسبت به پایبندی به قانون و رعایت آن دقت کنند.

وی با بیان اینکه قانون‌گرایی، استانداردسازی، عدالت‌محوری سرلوحه فعالیت‌ها و سیاست‌گذاری‌های سازمان سینمایی در دولت سیزدهم است، گفت: رعایت قوانین و آئین‌نامه‌ها اقدامی لازم برای تحقق این محورها است که خانواده سینما نسبت به آن التزام و حساسیت دارند و باید بین قاطبه سینماگران و آن عده کمی که به رعایت رویه‌های قانونی بی‌توجه هستند، تفاوت قائل شویم، البته این مساله تعهدی بر گردن سازمان سینمایی است.

کد خبر 575025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.