دولت مصمم به حل مشکل تامین کاغذ است

سخنگوی دولت گفت: هفته گذشته جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل کاغذ برگزار شد، زیرا اکثر مصرف کاغذ در کشور وارداتی است و افزایش نرخ ارز و قیمت‌های جهانی آن، تأثیر زیادی در حوزه چاپ و نشر کشور می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه بازدید از سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از دو سال تعطیلی، امسال دوباره نمایشگاه به صورت حضوری برگزار و موجب شد تا اهالی قلم و کتاب و جامعه دانشگاهی دوباره با یکدیگر ملاقات کنند.

وی ادامه داد: در کنار این برگزاری حضوری نمایشگاه، تدبیر وزارت فرهنگ و ارشاد این بود که بخش مجازی نمایشگاه کتاب را نیز با هدف برقراری عدالت میان اقشار و ایجاد زمینه مناسب برای دسترسی آحاد مختلف مردم به کتاب، فعال شود.

سخنگوی دولت گفت: افراد در استان‌های مختلف برای حضور و بازدید از نمایشگاه، باید هزینه زیادی را متقبل شود، اما با فعال نگه داشتن بخش مجازی نمایشگاه کتاب، در توزیع عادلانه تر و ایجاد زمینه مناسب دسترسی به کتاب کمک شد تا همه مردم بتوانند از این نمایشگاه بهره‌برداری کنند، به همین دلیل کمک یارانه‌ای این دوره از نمایشگاه به بخش مجازی اختصاص داده شد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: امید است تا برگزاری این گونه از نمایشگاه‌ها به افزایش سرانه مطالعه کتاب در کشور کمک کند؛ دولت هم با حمایت‌های مختلفی که از حوزه چاپ و نشر، ناشران و نویسندگان دارد کمک می‌کند تا بیشتر به سمت ترویج فرهنگ مطالعه حرکت کنیم.

وی گفت: در تمامی حوزه‌هایی که ذکر شد حمایت‌های گوناگونی صورت خواهد گرفت که یکی از آن‌ها برگزاری نمایشگاه کتاب است، همچنین اختصاص یارانه خرید کتاب بخش دیگری از این حمایت‌ها محسوب می‌شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در این خصوص هفته گذشته جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل کاغذ برگزار شد، زیرا اکثر مصرف کاغذ در کشور وارداتی است و افزایش نرخ ارز و قیمت‌های جهانی آن، تأثیر زیادی در حوزه چاپ و نشر کشور می‌گذارد.

بهادری جهرمی عنوان کرد: دولت در کنار حمایتی که در تخصیص ارز یارانه‌ای به کاغذ کتاب و روزنامه دارد، مصمم است تا زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در کارخانجات تولید کاغذ را فراهم کند که این موارد موجب کمک به حوزه چاپ و نشر می‌شود.

به گزارش ایمنا، سخنگوی دولت امروز _ بیست و چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱ _ با حضور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب از غرفه‌های مختلف بازدید به عمل آورد و با ناشران ومولفان به گفت و گو پرداخت.

کد خبر 575004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.