مدارس غیردولتی موظف به دریافت «شهریه» مصوب هستند

وزیر آموزش‌وپرورش بر نظارت بر برنامه مدارس تأکید کرد و گفت: نظارت‌ها باید بر همه مدارس اعم از مدارس شهری، روستایی، عشایری و دولتی و غیردولتی به‌صورت دقیق و شفاف باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف نوری_امروز شنبه _بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه_ در ارتباط زنده با گردهمایی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سراسر کشور که در شهر شیراز در حال برگزاری است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر بافرهنگیان، از تلاش‌های آموزش‌وپرورش به‌ویژه معلمان در دوران کرونا تقدیر کرد که این موضوع نشان از تلاش‌های فرهنگیان دارد.

وی افزود: ارزیابان و بازرسان باید برنامه داشته باشند و اجرای برنامه‌ها را رصد کنند و درنهایت نیز نتایج عملکرد را ارزیابی و در جهت رفع موانع اجرای برنامه‌ها اقدام کند.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر نظارت بر برنامه مدارس، تصریح کرد: نظارت‌ها باید همه مدارس اعم از مدارس شهری، روستایی، عشایری و دولتی و غیردولتی را به‌طور دقیق و شفاف پوشش دهد.

وی گفت: مدارس حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را هنگام ثبت‌نام دانش آموزان مدارس ندارند، به‌استثنای حق بیمه و مدارس غیردولتی نیز تنها بر اساس الگوی شهریه مصوب، می‌توانند شهریه دریافت کند.

وی از اجرایی شدن رتبه‌بندی قبل از موعد مقرر خبر داد و در ادامه افزود: دوره‌های تابستانی در قالب آموزش‌های جبرانی برگزار خواهد شد و برای تلفیق مسائل پرورشی با آموزشی نیز برنامه‌ریزی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، دریافت هرگونه مشارکت مالی در هنگام ثبت‌نام ممنوع است مگر در مواردی که در بخشنامه ذکرشده است، بااین‌وجود هنگام بازگشایی مدارس، بسیاری از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها از سوی مدارس، با الزام پرداخت شهریه مواجه می‌شوند.

کد خبر 575003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.