پایش وضعیت منابع آبی مشهد در رصدخانه شهری

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از همکاری دستگاه‌های متولی با محوریت دبیرخانه شهر دوستدار آب برای جمع‌آوری، تدقیق و تحلیل داده‌های اطلاعاتی در مورد وضعیت منابع آبی در دشت مشهد با استفاده از زیرساخت‌های موجود در رصدخانه شهری مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی امروز _شنبه، بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ در دومین جلسه تدوین نقشه دست‌یابی به تعادل منابع آبی دشت مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین اولویت‌های شهر دوستدار آب هم‌افزایی و در کنار هم قرار گرفتن نهادهای متولی و اشتراک داده‌های آماری است چرا که تحلیل داده‌ها یکی از بهترین مسیرهای تصمیم‌گیری درست و همه‌جانبه توسط مدیران خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های مناسب که در رصدخانه شهری شهرداری مشهد ایجاد شده است، در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در محل این رصدخانه برگزار شد، مقرر شد با مشارکت دستگاه‌های متولی داده‌های مورد نیاز به اشتراک گذاشته شود تا بتوانیم به چشم‌انداز مناسبی در مورد آینده منابع آبی در کلان‌شهر مشهد دست یابیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به کاهش روزافزون منابع آبی دشت مشهد، برنامه‌ریزی مناسب و تصمیم‌گیری‌های صحیح یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که تنها با مشارکت فعال تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی قابل دست‌یابی خواهد بود.

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های شورای ششم، توجه به مسئله منابع آبی به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین محورهای توسعه است و تلاش داریم تا با بهره‌گیری از متخصصان و نهادهای متولی گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

وی افزود: توجه ویژه به حوزه آب نیازمند همکاری و همراهی مجموعه‌های متولی است و مدیریت شهری نیز به صورت کامل آمادگی خود را برای حمایت در این زمینه اعلام می‌کند.

کد خبر 574965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.