آزادسازی ساخت‌وسازهای غیرمجاز حاشیه رودخانه کرج

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در حاشیه رودخانه کرج ساخت‌وسازهای غیرمجاز زیادی انجام شده بود که با هماهنگی دستگاه قضا این بناها تخریب و آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدعلیپور امروز _شنبه، بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه_ در برنامه شنبه‌های پروژه‌گردی شهرداری کرج و بازدید از پروژه پارک‌رود که در مناطق آزادشده رودخانه کرج در حال احداث است، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در حاشیه رودخانه کرج ساخت‌وسازهای غیرمجاز زیادی انجام شده بود که با هماهنگی دستگاه قضا این بناها تخریب و آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آزادسازی حدفاصل آبگیر بیلقان تا پل حامی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، افزود: برای اجرای این پروژه سازمان سیما، منظر مشاوری را برای مطالعه بستر رودخانه جهت جلوگیری از وقوع سیلاب به‌کار گرفت تا از وقوع حوادث طبیعی احتمالی در این مسیر جلوگیری کند.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اضافه کرد: در پروژه آزادسازی حدفاصل آبگیر بیلقان تا پل حامی قرار است ۱۰ متر از هر طرف رودخانه ساحل‌سازی و برای استفاده عموم شهروندان آماده شود.

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی بستر رودخانه کرج از بهمن سال گذشته آغاز شده است، افزود: در تلاش هستیم مسیری به طول ۱.۵ کیلومتر از هر طرف رودخانه برای استفاده شهروندان مهیا شود، همچنین ایجاد مسیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، محل اسکان، گردشگری، تفریحی و تجاری در کنار برخی المان‌های باهویت، بخشی از اقدامات شهرداری در این پروژه خواهد بود که فاز اول این پروژه (یک کیلومتر) تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدعلیپور با بیان اینکه با احتساب طراحی و زیرسازی‌های انجام شده، پارک‌رود کرج ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه هفت میلیارد تومان است که در صورت نیاز قابل افزایش خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرداری در بستر رودخانه هیچ دخل و تصرفی ندارد و پیاده‌روسازی در این محوطه با استفاده از مصالح طبیعی انجام می‌شود، همچنین فرایند نگهداری از درختان کهنسال این محدوده نیز با تعیین حریم‌های استاندارد و استفاده از سیستم آبیاری مدرن انجام می‌شود.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج تاکید کرد: با توجه به طول و مشخصات رودخانه کرج، اجرای چنین پروژه‌ای در کل کشور منحصر به فرد است.

افزایش تنوع جانوران در پارک محیط‌بان

حسن روستایی، رئیس اداره فنی و طراحی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج نیز در حاشیه بازدید از پارک محیط‌بان، مساحت این پارک را ۲۴ هکتار اعلام کرد و گفت: ۱۷ هکتار از این پارک در فاز اول به عنوان اولین پارک سافاری آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم امسال تنوع جانوران را در پارک محیط‌بان افزایش دهیم، تصریح کرد: حدود هفت هکتار برای اسکان در قالب سوئیت‌های ۶۰ و ۷۰ متری نیز در نظر گرفته شده است، همچنین شرایط برای ورود شهروندان و استفاده از فضای پارک محیط‌بان فراهم شده است، اما هنوز شناخته شده نیست.

رئیس اداره فنی و طراحی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه پارک محیط‌بان پتانسیل جذب توریست دارد، تصریح کرد: اعتبار این پروژه برای سال جاری حدود سه میلیارد تومان است و در صورت نیاز تزریق اعتبار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کاربری‌های متعددی برای پارک محیط‌بان در نظر گرفته شده است، گفت: امکاناتی همچون قرنطینه حیوانات، سکوهای بازدید و کافه رستوران از جمله امکانات این پارک خواهد بود.

روستایی با تاکید بر اینکه بیشتر فعالیت‌های مربوط به پروژه پارک محیط‌بان در دو سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: امکانات رفاهی این پروژه نیز آماده بهره‌برداری است، البته مبلغ ورودی استفاده از پارک محیط‌بان برای هر نفر پنج هزار تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: پارک محیط‌بان دارای پنج سکوی بازدید از حیوانات، پل معلق و گونه‌های متعددی از حیوانات است؛ همچنین در صدد هستیم حیوانات موجود در پارک چمران را به این پارک منتقل کنیم.

به گزارش ایمنا، در طرح شنبه‌های پروژه‌گردی شهرداری کرج روزهای شنبه هر هفته وضعیت پیشرفت پروژه‌های عمرانی حوزه‌های مختلف مدیریت شهری بازدید، بررسی و به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود؛ این طرح از آن جهت اجرا شده است که اصحاب رسانه از نزدیک شاهد اقدامات صورت گرفته و فعالیت‌های جاری با ذکرِ توضیحات ریالی شوند تا قضاوت مناسب‌تری از عملکرد دوره ششم مدیریت شهری شکل گیرد.

کد خبر 574954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.