همه چیز درباره تیپ شخصیتی و آزمون MBTI

حوزه شخصیت شناسی یکی از شاخه های علم روانشناسی است که اغلب انسان ها در طول روز با مباحث آن درگیرند ولی اکثراً اطلاعات بسیار محدود و گاهی برداشت های نادرستی از آن دارند. شخصیت، شامل ویژگی های شخصی و خصوصی شماست که شما را به عنوان آن کسی که هستید معرفی و از دیگران متمایز می کند و… (با ما همراه باشید)

تست MBTI که به آن تست مایرز_بریگز هم گفته می‌شود برگرفته از نظریه کارل یونگ است و به شما کمک می‌کند یک گزارش شخصی از خودتان به دست بیاورید که با تمایلات درونی، اولویت‌های انتخاب و نقاط ضعف و قوت خود بیشتر آشنا بشوید.
این تست در انتخاب رشته تحصیلی و شغلی شما بسیار کارآمد است چرا که با پارامترهای مناسبی که دارد، شخصیت شما را به گونه‌ای متمایز می‌کند که می‌توانید به راحتی تصویر روشنی از شخصیت خود داشته باشید و تناسب رشته تحصیلی یا شغلی خود را با آن بسنجید. این پارامترها به ۴ دسته کلی زیر تقسیم می‌شوند:

۱. درون گرا (I) / برون گرا (E)

۲. عینی (S) / شهودی (N)

۳. متفکر (T) / احساسی (F)

۴. قاعده گرا (J) / ادراک گرا (P)

پس از انجام تست یکی از دو مؤلفه ی هر پارامتر به شما نسبت داده می‌شود که در نهایت یک کد ۴ رقمی نتیجه تست MBTI شماست. مثلاً اگر نتیجه تست یک نفر INFP باشد یعنی براساس شاخص‌های تست شخصیت شناسی MBTI، او فردی درون گرا، شهودی، احساسی و ادراک گرا خواهد بود. در نتیجه بر اساس تست MBTI، شانزده نوع شخصیت امکان پذیر است.

انجام تست شخصیت شناسی MBTI

گوینده و تنظیم: مانیا مردانی

دانلود صوت

کد خبر 574932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.