گرانی مرغ به ضرر مصرف‌کننده نیست

رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان گفت: با وجود تخصیص یارانه‌ها و سرانه مصرف مرغ که برای هر فرد ۲.۵کیلو در ماه محاسبه شده است؛ این گرانی به ضرر مصرف‌کننده نخواهد بود؛ زیرا به‌ازای افزایش نرخ، یارانه به دست خود مردم رسیده است.

«فرهاد جعفریان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تا پیش از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، نهاده‌های تولید مرغ با قیمت دولتی به دست مرغدار می‌رسید، اما اکنون نرخ نهاده‌ها آزادسازی شده است.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین نهاده تولید مرغ ذرت و سویا است، افزود: نرخ ذرت از دو هزار تومان به ۱۲ هزار تومان و نرخ سویا از ۳,۵۰۰ تومان به ۱۷ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه مرغداران اصفهان گفت: در سال جاری مرغداران این اقلام را با قیمت دولتی خریداری کردند، اما نهاده‌های خریداری شده به دستشان نرسید؛ بنابراین ناچار به خرید با قیمت آزاد شدند؛ بنابراین با این میزان از گرانی نهاده‌ها قیمت مرغ نیز افزایش یافت.

جعفریان اضافه کرد: با وجود تخصیص یارانه‌ها و سرانه مصرف مرغ که برای هر فرد ۲.۵ کیلو در ماه محاسبه شده است؛ این گرانی به ضرر مصرف‌کننده نخواهد بود زیرا به ازای افزایش نرخ، یارانه به دست خود مردم رسیده است.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت گرانی‌ها فقط مربوط به چهار قلم کالای اساسی شیر، مرغ، روغن و تخم‌مرغ نیست که این میزان یارانه پاسخ‌گوی آن باشد؛ درواقع شاهد افزایش قیمت همه کالاها هستیم.

کد خبر 574905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.