۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
اراضی ارتش در مشهد ساماندهی می‌شود

شهردار منطقه هشت مشهد گفت: یکی از دغدغه‌های شهردار مشهد جابه‌جایی پادگان ارتش بود که با اجرای این پروژه، ۱۹۹ هکتار از اراضی خیابان آبشار دو و ۱۸۸ هکتار از اراضی پادگان قدیم ثامن‌الائمه(ع) تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین عبدالله‌زاده با اشاره ساماندهی اراضی ارتش در مشهد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهردار مشهد، جابه‌جایی پادگان ارتش بود که به نتیجه رسید که با اجرای این پروژه، ۱۹۹ هکتار از اراضی خیابان آبشار دو و ۱۸۸ هکتار از اراضی پادگان قدیم ثامن الائمه (ع) تعیین تکلیف می‌شود و به‌زودی شهروندان مناطق نامجو، بهشتی، امام خمینی (ره) و ثامن طعم خوش این جابه‌جایی را خواهند چشید.

وی ادامه داد: منطقه هشت شهرداری از سرانه فضای سبز شهری غنی برخوردار است، اما فضای سبز محلی زیادی ندارد که خوشبختانه به واسطه توافق سه‌جانبه شهرداری، آستان قدس و ارتش، ۵۱ هکتار فضای سبز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار منطقه هشت مشهد تصریح کرد: یکی از تکالیف مدیریت شهری حفظ درختان بزرگ، المان‌های یادمانی و تاریخی داخل پادگان است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هفت هکتار فضای فرهنگی در اختیار شهروندان منطقه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ هکتار از سهم شهرداری به فضاهای آموزشی، ورزشی، درمانی و فرهنگی اختصاص پیدا می‌کند، البته در روز بیست‌وهشتم فروردین‌ماه سال جاری توافق با تولیت و قائم‌مقام آستان قدس انجام و نقشه‌ها به کمیسیون ماده ۵ ارسال شد و پس از ۱۴ روز در شورای عالی شهرسازی و معماری پیگیری و تصویب شد.

شهردار منطقه هشت مشهد در خصوص حل مشکل دسترسی‌های این اراضی، گفت: به مرور پنج معبر، داخل پادگان باز می‌شود که مهم‌ترین آنها بازگشایی خیابان فیاض‌بخش به بلوار نامجو، خیابان امام خمینی ۶۳ به بلوار ثامن و پس از آن خیابان امام خمینی ۷۳ به نامجو دو و خیابان امام خمینی ۸۹ به بلوار نامجو می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت تعمیرگاه‌های موجود در بلوار نامجو، اظهار کرد: از سال گذشته تخفیف ۳۵ درصدی برای تبدیل تجاری موقت به دائم در شورای اسلامی شهر مصوب شد و به مالکان اعلام شد که مغازه‌های خود را به مشاغل مزاحم اجاره ندهند، البته در حال حاضر در بلوار نماز و خیابان آبشار زمین انتفاعی وجود ندارد.

کد خبر 574896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.