مخاطب کار خوب نبیند، شبکه را عوض می‌کند

یک تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی گفت: اولین انتظار از معاون جدید سیما این است که از تمام ظرفیت‌های داخل و خارج سازمان استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا سبط‌احمدی، اظهار کرد: رئیس سازمان صداوسیما گفته که مخاطب ما ریزش داشته است و مردم با ما قهر کرده‌اند و همچنین گفته است که سریال‌های ماه رمضان هر سال بالای ۵۰ درصد مخاطب داشته‌اند. در حال حاضر سریالی که چند فصل از پخش آن می‌گذرد به ۲۵ درصد مخاطب رسیده است.

وی تصریح کرد: ۳۵ سال است که در سینما و صداوسیما کار فرهنگی انجام می‌دهم. مردم یک دستگاه کنترل از راه دور دارند و اگر من، دیگران و معاون سیما خوب کار نکنیم بلافاصله شبکه را عوض می‌کنند. به نوعی باید مباحث فرهنگی را از دهان اژدها بیرون بکشیم که کار سختی است. وقتی یک سریال خوب از شبکه‌های داخلی پخش می‌شود ارتباط مردم با ماهواره کمرنگ می‌شود. چون مردم دوست دارند کارهای فرهنگی کشور خود را ببینند.

تهیه‌کننده سریال همسایه‌ها با اشاره به تغییرات صورت گرفته در معاونت سیما، تاکید کرد: معاون سیما نباید به ارتباطات درونی و فامیل‌بازی هنرمندان کاری داشته باشد و باید بر اساس ظرفیت و توانایی و تقسیم عدالت کار کند. بهترین پروژه‌های تلویزیونی وقتی ساخته شده‌اند که به تهیه‌کنندگان اعتماد شده است.

سبط‌احمدی افزود: همه تهیه‌کنندگانی که در سازمان کار می‌کنند افراد بعد از انقلاب هستند و هیچ مشکلی ندارند. اگر به آنها اختیار بدهیم، می‌توانیم از آنها مسئولیت بخواهیم. اما وقتی دو هزار شورا و ناظر در کار آن‌ها دخالت می‌کنند، کارهای بی‌ارزش تولید می‌شود و مردم با تلویزیون قهر می‌کنند.

به گفته تهیه‌کننده سریال «ایل‌دا»، متأسفانه تعدادی از نیروهای خوب و کارآزموده سازمان صداوسیما به خاطر کج‌سلیقگی برخی مدیران سابق منزوی شده‌اند. اولین انتظار از معاون جدید سیما این است که از تمام ظرفیت‌های داخل و خارج سازمان استفاده کند.

کد خبر 574869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.