آزادی واردات بدون محدودیت خودرو

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه، بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود؛ بنابراین خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بازگشت نبض مذاکرات‌» نوشت: سفر هماهنگ کننده اروپا به تهران که از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده بود در روز پنجشنبه در حالی به پایان رسید که زمزمه‌ها برای آغاز مذاکرات بیشتر به گوش می‌رسد. خبرها حاکی از آن است که مذاکرات مو را و باقری در فضایی مثبت برگزار شده و روند و پیشرفت خوبی داشته است و گفت‌وگوها تقریباً به مراحل نهایی خود رسیده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در این خصوص گفت: توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است، اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد. امیر عبداللهیان روز جمعه در توئیتی با اشاره به سفر اخیر انریکه مو را هماهنگ کننده گفت‌وگوهای وین به تهران و رایزنی‌هایش با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایرانی در صفحه توئیتر خود نوشت: «‏در توافق با آقای بورل، سفر آقای مو را به تهران و گفت‌وگوهایش با همکارم آقای باقری، فرصت مجددی بود تا بر ابتکارات برای حل موضوعات باقی‌مانده مذاکرات وین متمرکز شویم. توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد. تماس‌ها ادامه دارد.»

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت مو را به بروکسل گفت که (پنجره) مذاکرات متوقف شده هسته‌ای ایران «دوباره باز شده است» وی در حاشیه نشست سران گروه هفت در آلمان، اظهار کرد: مذاکرات متوقف شده بود و از سر گرفته می‌شود. وی همچنین ادعا کرد: «مذاکرات به بن‌بست رسیده بود و حالا بن‌بست رفع شده و به این ترتیب چشم‌اندازی از رسیدن به یک توافق وجود دارد.» او در عین حال تأکید کرده اختلافات موجود در مسیر احیای برجام را نمی‌توان «یک‌شبه» حل کرد.

آزادی واردات بدون محدودیت خودرو

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آزادی واردات بدون محدودیت خودرو» نوشت: سرانجام با تلاش‌های مستمر رسانه‌ها، کارشناسان و دلسوزان کشور مصوبه واردات خودرو در هیئت دولت به تصویب رسید. خبرهای رسیده حاکی از آن است که مصوبه جدید با حذف سقف واردات، بر اساس تخفیف تعرفه وارداتی برای خودروهای اقتصادی و دهک پایین جامعه تنظیم شده است.

موضوعی که می‌تواند در صورت اجرای درست و نظارت دقیق دولت، تعادل عرضه و تقاضا و کاهش قیمت‌ها را نوید دهد.
آزادسازی واردات خودرو در ماه‌های آغازین امسال و کنترل ثبت نام خودروسازان و توزیع عادلانه آن در جامعه، نتیجه تلاش‌های پی‌درپی رسانه‌ها، کارشناسان، پلیس و فعالان حوزه صنعت خودرو است که با روشنگری موضوعات این صنعت توانستند پرده‌ها را کنار بزنند و واقعیت را به مردم عنوان کنند.

تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز بارها از صنعت پر طمطراق خودرو گله و روند سوءاستفاده خودروسازان را متوقف کردند. بر اساس سخنان ایشان دیگر حجت بر همگان تمام شده است و برای صیانت از جان مردم در جاده‌ها و تنظیم بازار خودرو نباید به بهانه‌جویی‌های اشخاصی، چون مصطفی میرسلیم یکی از نمایندگان مردم که کمبود ارز را دستاویزی جهت ممانعت از واردات خودروهای ارزان به کشور قرار داده، توجه داشت. البته خوشبختانه در روزهای اخیر اخبار متعددی از تسهیل واردات خودرو در سال جاری منتشر شده است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس از برداشته شدن سقف واردات و اصلاح مصوبه خبر می‌دهد و معاون وزیر صمت نیز با تأکید بر ادامه قرعه کشی‌های خودرو می‌گوید: «اگر عرضه و تقاضا متعادل شود قطعاً روی قیمت اثر خواهد داشت و پیش‌بینی ما این است که با شروع واردات و ادامه آن، قیمت‌ها آرام آرام به آن حد عقلانی که مشتری انتظار دارد، نزدیک‌تر شود.»

آزادی واردات بدون محدودیت خودرو

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «توقع از جهان عرب ورود به میدان عمل سیاسی در مقابل رژیم اشغالگر است‌» نوشت: حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، استحکام و پایداری روابط ایران و قطر را به نفع هر دو کشور دانستند و افزودند: سطح کنونی ارتباطات اقتصادی دو کشور بسیار پایین است و باید چند برابر شود، همچنین در مسائل سیاسی نیز زمینه برای تبادل‌نظرهای بیشتر وجود دارد که امیدواریم این سفر مبدأ جدیدی برای گسترش همکاری‌ها باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأیید سخنان امیر قطر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ظلم چند ده‌ساله صهیونیست‌های خبیث به مردم فلسطین را واقعیتی تلخ و ضربه‌ای به دنیای اسلام و جهان عرب خواندند و گفتند: در مقابل این جنایت‌ها، توقع جمهوری اسلامی ایران از دنیای عرب ورود صریح به میدان عمل سیاسی است.

ایشان با اشاره به سخنان امیر قطر درباره حوادث سال گذشته محله شیخ جرّاح، خاطرنشان کردند: در آن قضیه، حمایت برخی کشورهای عربی از مردم فلسطین حتی به اندازه بعضی اروپایی‌ها هم نبود و هیچ‌گونه موضع‌گیری نکردند که اکنون نیز همین‌گونه عمل می‌کنند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای تأکید کردند: این رویکرد کشورهای عربی اگر از ترس رژیم صهیونیستی یا از روی طمع به آن است، باید بدانند امروز رژیم اشغالگر نه در شرایطی است که می‌توان به او طمع داشت و نه از او ترسید.

آزادی واردات بدون محدودیت خودرو

کد خبر 574858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.