جنگ اقتصادی آخرین امید دشمن است

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت:جنگ اقتصادی آخرین امید دشمن است و هدف اصلی تحریم‌ها نتیجه‌گیری آن در بحث اقتصادی است اما با درایت رهبر معظم انقلاب و تلاش جوانان و مسئولان در این مسیر هم شکست خواهند خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی کامیار امروز جمعه –بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه- در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: بی شک یکی از سنگرهای مهم در دفاع از آرمان‌های نظام سنگر نماز جمعه است و نیز از اقدامات حضرت امام راه اندازی باشکوه نماز سیاسی عبادی جمعه بود و هنوز هم این سنگر پویایی و اهمیت خود را از دست نداده و مردم در آن حضور پیدا می‌کنند و آمادگی خود را در دفاع از آرمانهای نظام مقدس و پاسداری از شهدای گلگون کفن اعلام می‌دارند.

وی ادامه داد: استان اصفهان امروز از استان‌های شاخص کشور و مهم در بخش‌های داخل و بین المللی است، این استان از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و مهد تمدن دیرینه و تلاش و فعالیت بوده است.

کامیار با اشاره به وظایف دیوان محاسبات، گفت: صیانت و نظارت بر عملکرد بودجه کشور وظیفه سنگینی است که برعهده دیوان محاسبات گذاشته شده است. واضح است که برای عملکرد بودجه در کشور که به عنوان بیت المال در اختیار دولت است باید بر نظارت و صحت بودجه تاکید شود که این نظارت برعهده دیوان محاسبات است.

دادستان دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: دیوان محاسبات بیش از ۶۰ سال سابقه دارد، در این راستا هرچه نظارت و صیانت قوی‌تر باشد اعتماد عمومی به رای این دیوان بیشتر خواهد بود. یکی از وظایف اصلی دیوان محاسبات در قانون این است که گزارش بودجه به سمع و نظر مردم برسد.

کامیار تصریح کرد: در گذشته شبکه ملی بودجه تعیین شده بود اما به دلیل اهمیت ندادن دولت تنها ده درصد بودجه را تخصیص داده بودند. و رشد آن‌چنانی در این شبکه نداشتیم و در خصوص اطلاع رسانی به مردم عقب ماندیم.

وی ادامه داد: در این دوره مجلس که مقام معظم رهبری آن را انقلابی وقوی نامیدند، انتخاب رییس دادستان دیوان محاسبات با این ویژگی تعریف شد که فرد مستقل باشد و ملاحظه کاری نکند و هوادار مردم باشد و حفظ نظام و اصول را فراموش نکنند.

دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: اولین اقدام این بود که سند راهبردی برای پیشبرد دیوان محاسبات تعیین شد، سند راهبردی ویژگی خاصی داشت که در این راستا مردمی بودن و فناورانه بودن را سرلوحه خود قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال با ۶۵ پیشنهاد دیوان محاسبات به مجلس حداقل ۵۰ مورد در بودجه گنجانده شد. تنها ۳۶ درصد از برنامه مجلس در دولت گذشته محقق شد که به دلیل مدیریت ضعیف دیوان محاسبات در دوران گذشته بود.

وی گفت: دولت اکنون با مجلس هماهنگ است از این منظر که باید نظارت‌ها را تقویت کنیم، رییس جمهور تاکید کرده که گزارش دیوان محاسبات در بحث تفریغ مورد پیگیری و تاکید قرار بگیرد.

دادستان دیوان محاسبات کشور یادآور شد: سال گذشته سامانه ۱۹۸ راه اندازی و مردم می‌توانند مسائل را گزارش دهند خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است و ارتباط خوبی با مردم برقرار شده و موفقیت‌های خوبی در این خصوص کسب کردیم.

وی گفت: پیشگیری به جای مچگیری برای جلوگیری از تخلف از طریق اموزش و مشاوره دادن و گزارش‌های دو ماهه و چهار ماهه و شش ماهه عملکرد بودجه را آغاز کردیم.

کامیار ادامه داد: دیوان محاسبات اکنون با وزرای جدید نشست برگزار می‌کند که نسبت به گذشتگان خود اشراف داشته و دچار کج روی و تخلفات نشوند و از گذشته عبرت بگیرند.

وی افزود: اکنون مبارزه با استکبار جهانی به حد بالایی رسیده، دشمنان هشت سال تلاش کردند انقلاب را زمین بزنند اما نتوانستند، برهمین اساس از آن موقع به بعد نقشه‌های شوم آنها طراحی شده که شکست می‌خوردند روز به روز قوی‌تر می‌شویم ما ایستاده‌ایم و دشمن روز به روز و سنگر به سنگر عقب نشینی می‌کند.

دادستان دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: امروز این ما هستیم چه در هوا و چه سطح دریا حضور داریم و گستاخی آنها را پاسخگو هستیم و متجاوزان به حریم خود را به زانو درخواهیم آورد. و این انها هستند که از مرزهای دریایی و خاکی ما عقب نشینی کنند.

وی گفت: جنگ اقتصادی آخرین امید دشمن است و هدف اصلی تحریم‌ها نتیجه‌گیری آن در بحث اقتصادی است اما با درایت رهبری و تلاش جوانان و مسئولان، دشمنان در این مسیر هم شکست خواهند خورد.

کد خبر 574714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.