بنای تاریخی کارخانه ریسباف اصفهان به سازمان میراث فرهنگی واگذار می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه ریسباف اصفهان ثبت ملی شده و جزو اموال تملیکی بانک ملی است که در سال ۹۵ مقرر شده بود جهت بهره‌برداری فرهنگی و تاریخی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گیرد اما تاکنون این امر محقق نشده است.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به بعضی از مشکلات پیش آمده در حوزه کاری شرکت مخابرات و شکایات واصله به کمیسیون از سوی مردم و همچنین تعدادی از نمایندگان در موارد مختلف از جمله نظام تعرفه‌گذاری، نحوه اداره این شرکت، مدیریت اداری، ساختار حقوق و دستمزد و پرداخت و همچنین بعضی از نارضایتی‌های پیش آمده در بین بازنشستگان این شرکت، کمیسیون از وزیر ارتباطات و مدیران ارشد شرکت مخابرات دعوت کرده است تا در جلسه‌ای این موضوعات را با حضور این افراد مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: تفکیک نشدن نقش حاکمیتی و خصوصی شرکت مخابرات که از سال ۸۸، ۵۱ درصد سهام آن واگذار شده است و کاهش سوددهی این شرکت در طول زمان به نسبت ابتدای دوره واگذاری و همچنین بعضی از مشکلات در حوزه مواجهه با بازنشستگان از موضوعات به وجود آمده در این شرکت است که در جلسه روز گذشته مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث وجود شرکت‌های موازی در مخابرات و لزوم اصلاح ساختار مدیریتی و همچنین نظام تعرفه‌گذاری، خدمات این شرکت از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در جلسه روز گذشته به آنها اشاره شد و با توجه به افزایش هزینه‌های توسعه زیرساخت‌ها و خدمات که عمدتاً با مبنای دلاری انجام می‌شود لازم است نظام تعرفه‌گذاری نیز متناسب با آن اصلاح شود. اما تاکید کمیسیون اصل ۹۰ بر ایجاد توازن بر کیفیت خدمات و میزان افزایش قیمت‌های خدمات بود.

خضریان با بیان اینکه وزیر ارتباطات در این جلسه تاکید کرد شرکت مخابرات به عنوان یک سرمایه ملی و یک مجموعه مهم در کشور باید با شرایط بهتری اداره شود، گفت: وزارت ارتباطات در دوره جدید نگاه ویژه‌ای به این شرکت دارد و با توجه به سهم حاکمیتی خود در این شرکت سعی بر اصلاح نظامات گذشته و بهبود شرایط خدماتی داشته است.

وی یادآور شد: در بخش دیگری از این جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از آخرین وضعیت استقرار شبکه ملی اطلاعات در کشور ارائه کرد و ابراز امیدواری کرد پنجره واحد خدمات دولتی که یکی از ارکان مهم شبکه ملی اطلاعات است با اتصال همه دستگاه‌ها به این پنجره هرچه سریع‌تر فعال شود تا مردم بتوانند با یک بار احراز هویت از خدمات الکترونیک همه دستگاه‌ها بهره‌مند شوند. همچنین توسعه شبکه فیبر نوری، خانگی و تجاری، توزیع ترافیک شبکه به صورت فراگیر در همه کشور، بازمهندسی شبکه، کاهش وابستگی شبکه داخلی به سرورهای خارجی به ویژه در مواقع ضروری و بحران بخش دیگری از اولویت‌های ترسیم شده برای شبکه ملی اطلاعات از سوی وزارتخانه بود که توسط وزیر تشریح شد و همچنین در پایان نیز مقرر شد گزارش‌های مکتوب شرکت مخابرات در خصوص عملکرد خود و نیازهای حال و آینده در اختیار کمیسیون قرار گیرد و کمیسیون با بررسی آنها به صورت کارشناسی نظر خود را اعلام کند و در صورت لزوم جلسات تکمیلی را با حضور سهامداران اصلی شرکت مخابرات برگزار کند.

خضریان درباره نشست عصر کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی که با موضوع حل مشکل حفظ بنای تاریخی کارخانه ریسباف اصفهان برگزار شد، گفت: این ملک ثبت ملی شده و جز اموال تملیکی بانک ملی است که در سال ۹۵ مقرر شده بود جهت بهره‌برداری فرهنگی و تاریخی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گیرد اما تاکنون این امر محقق نشده است.

نماینده مردم تهران با اشاره به پیگیری موضوع بر اساس شکایت نمایندگان اصفهان گفت: مقرر شد مشکلات فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و بانک ملی به نمایندگی از مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری حداکثر ظرف ۲۰ روز نهایی شود و طبق قرارداد سال ۹۵ این ملک جهت حفاظت از میراث فرهنگی انتقال پیدا کند.

خضریان با تأکید بر اینکه انتقال سند و تحویل ملک نیز باید به صورت کامل جهت احیا و حفظ این ملک تاریخی صورت گیرد، یادآور شد: همچنین باید در اجرای مفاد قرارداد مبایعه‌نامه استانداری اصفهان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان نسبت به رفع موانع انتقال و پرداخت ثمن معامله صورت گیرد.

کد خبر 574574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.