اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در پره‌سر

شهردار پره‌سر گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، هفته آینده در این شهر آغاز می‌شود.

پژمان اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دلیل اندک بودن حجم زباله تولیدی در شهر پره‌سر، برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، هیچ شرکتی حاضر به همکاری با شهرداری نشد؛ بنابراین مدیریت شهری تصمیم گرفت اجرای این طرح را با نیروهای شرکتی خدمات شهری شهرداری آغاز کند.

وی با بیان اینکه شهرداری اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر پره‌سر را با دو نیروی خدمات شهری و یک دستگاه نیسان از هفته آینده آغاز می‌کند، افزود: در این طرح، شهر پره‌سر به پنج زون تقسیم شده و نیروها در طول هفته براساس جدول زمانی زباله‌های خشک را از درِ منازل جمع‌آوری می‌کنند.

شهردار پره‌سر، آموزش و فرهنگ‌سازی را در طرح تفکیک زباله از مبدا، ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری پره‌سر در این طرح با همکاری حامیان محیط‌زیست در مدارس و مساجد، آموزش‌های لازم را به شهروندان ارائه می‌کند.

اکبری تصریح کرد: به خانوارهایی که در طرح تفکیک زباله از مبدا با شهرداری همکاری خوبی داشته باشند، در قالب طرح تشویقی کیسه زباله و مواد شوینده اهدا خواهد شد.

وی گفت: روزانه به طور میانگین ۱۲ تا ۱۵ تن زباله در شهر پره‌سر تولید می‌شود که این میزان در زمان حضور مسافران به ۴۵ تن در روز افزایش پیدا می‌کند. زباله‌ها پس از جمع‌آوری توسط نیروهای خدمات شهری به محل دفن زباله هفت دغنان حمل می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان است.

کد خبر 574519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.