خیزش بورس به دنبال رشد قیمت دلار

درحالی که پیش‌بینی می‌شد بازار بورس امروز یک روند متعادل را در پیش بگیرد، شاهد رشد ۲۴ هزار ۹۸۱ واحدی شاخص کل بودیم که منجر به شکست سطح مقاومتی یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد شد، تقاضا در مجموع بازار بالا بود و حتی برخی از گروه‌های که پیش بینی می‌شد روند اصلاحی در پیش بگیرند نیز سبزپوش شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته شاهد تقاضای بالا برای گروه مواد غذایی بودیم و بیان کردیم که طی روزهای آینده نیز این سطح تقاضا حفظ خواهد شد اما در روز گذشته با عبور قیمت دلار از مقاومت خود وارد کانال ۲۹ هزار تومانی شد و در روز جاری تا محدوده ۳۰ هزار تومان نیز حرکت کرد لذا این عامل منجر به افزایش تقاضا در کلیت بازار بهبود معاملات در سطح کلی و افزایش حجم معاملات شد، نمادهای گروه فلزات، پالایشی‌ها، معدنی‌ها و حتی خودرویی‌ها نیز پرتقاضا بودند، در بازار امروز شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم و در مجموع یک بازار سبزپوش رقم خورد.

بیشترین نمادهای تأثیرگذار مثبت در بازار بورس امروز به ترتیب فولاد، وغدیر، شستا، کگل، شپنا، شپدیس، پارسان و شبریز بودند

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با رشد ۲۴ هزار ۴۴۹ واحدی به سطح یک میلیون ۵۶۴ هزار ۴۴۹ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد ۹ هزار ۵۴۰ واحدی در سطح ۴۳۸ هزار ۴۰۹ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۱.۶۲ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۲.۲۲ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۳۲۳

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۴۶

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۳۰۶ واحدی به سطح ۲۱ هزار ۳۹۵ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۱.۴۵ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۹۵

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۷۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۷۲ هزار ۲۰۰ و ۴۸ هزار ۴۴۱ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۳ میلیارد ۴۵ و ۳ میلیارد ۴۴۱ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. شستا

۳. پالایش

۴. خساپا

۵. خودرو

بیشترین حجم معامله

۱. شستا

۲. خساپا

۳. خودرو

۴. ملت

۵. ولساپا

بیشترین افزایش قیمت

۱. شبریز

۲. غپینو

۳. زکوثر

۴. شگل

۵. سارومح

بیشترین کاهش قیمت

۱. تملتح

۲. سقاین

۳. تمپی

۴. وسینا

۵. غدام

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد و یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد.

پیش بینی: شاخص امروز توانست سطح مقاومتی یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد را از پیش روی خود بردارد که احتمال داده می‌شود تا محدوده یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد حرکت کند.

مهم ترین‌های بازار

آنچه که در مجمع غگیلا گفته شد

افزایش نرخ شیر هنوز به صورت رسمی اعلام و ابلاغ نشده است. آخرین نرخ شیر خام دریافتی شرکت در ماه اسفند حدوداً ۵,۷۰۰ تومان بوده است.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص سود سهام به علت نیاز به سرمایه‌گذاری و نوسازی تجهیزات به علت استهلاک آن‌ها، در سال آینده، به میزان ۳۵ درصد سود خالص بود، اما مورد موافقت صنایع شیر ایران قرار نگرفت. پیشنهاد صنایع شیر ایران تقسیم سود ۹۰ درصدی می‌باشد. در نهایت، ۶۰ درصد تقسیم سود و به میزان ۳۵۰ ریال به ازای هر سهم مورد تصویب قرار گرفت.

آنچه که در مجمع فلوله گفته شد

در صادرات رقیب چینی و هندی و ترکیه و عربستانی داریم و با اینها شانه به شانه صادرات می‌کنیم.

ظرفیت شرکت در شش ماه دوم و سوم افزایش پیدا کرده است.

صندوق شرکت را ۴۰۰ هزار دلار بیمه کردیم. حدوداً یک میلیارد که بیش از یک میلیارد نیز در صندوق وجود ندارد.

از ۹۳ تا ۹۸ شرکت هیچ صادراتی نداشت. به توصیه یکی از مدیران به بازار صادراتی وارد شدیم. سال ۱۴۰۰ صادرات به ۹ میلیون دلار صادرات که رقبای داخلی نیز این خصوص داریم.

در اردیبهشت ماه، روز یکم افزایش قیمت در صادرات را شاهد بودیم و ۱۵ اردیبهشت اعلام شد که مجدداً افزایش قیمتی از ابتدای خرداد ماه اعمال خواهد شد.

مشتری شرکت وزارت نیرو است و همچنین بزرگترین بدهکار به پیمانکار است.

قراردادهای بلند مدت با وزات نیرو نبستیم.

قدرت خرید در سال گذشته به شدت افزایش یافت. در سال گذشته نسبت به سال ماقبل در تولید و در فروش ۲۵ درصد افزایش داشتیم.

میانگین افزایش آهن قراضه که ۶۹ درصد محصول شرکت است، در سال ۱۴۰۰ یازده هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌شود.

سال ۱۴۰۰ در هیچ مؤلفه ای نسبت به بودجه انحراف نداشتیم.

در سال ۱۴۰۱ تولید را نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش خواهیم داد و فروش آن نیز همچنین. اما برای مبلغ فروش افزایش ۸۰ درصدی در نظر داریم. سود و زیان ۳۰۰ درصد افزایش خواهد داشت. آهن قراضه امروز ۱۵۳۰۰ خریداری می‌شود و پیش بینی می‌کنیم ۴۰ درصد افزایش داشته باشد. رکورد ۵ ساله گذشته را در سال ۱۴۰۱ خواهیم شکست، اما به شرطی که وزارت نیرو دغدغه‌ای ایجاد نکند. دغدغه آب نیز با خرید تانکری جبران می‌شود اما قطعی برق همچنان دغدغه شرکت است.

سعید ابراهیمی، سرپرست اداره دیده‌بان سلامت بازار سرمایه سازمان بورس خاطر نشان کرد: پاداش گزارشگران تخلفات و ناهنجاری‌های بازار سرمایه به افرادی که "با نام" گزارش خود را ارسال می‌کنند تعلق می‌گیرد؛ اما در سامانه دیدبان سلامت، امکان ارسال گزارش به صورت "بی نام" نیز وجود دارد. این اطمینان را به فعالان بازار می‌دهیم که اطلاعات هویتی آنان نزد سازمان بورس محفوظ است و هویت آن‌ها افشا نخواهد شد. در فرآیند رسیدگی حقوقی که منجر به صدور رأی می‌شود نیز نام گزارشگران محرمانه باقی خواهد ماند.

نقشه بازار

خیزش بورس به دنبال رشد قیمت دلار

کد خبر 574482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.