۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
زیباترین شهرهای خاورمیانه

خاورمیانه یکی از نقاط دنیا با شهرهای زیبای بی‌شمار به حساب می‌آید که در زمان‌های قدیم از این حیث، در میان اغلب مردم جهان نادیده گرفته می‌شد اما امروزه بسیاری از شهرهای آن شهرت جهانی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه شهرهای زیبای خاورمیانه به لطف رسانه‌های اجتماعی در میان مردم جهان و به ویژه گردشگران از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار شده است. تا پیش از این، بسیاری از ساکنان کره خاکی از معماری غنی این قلمرو بی‌خبر بودند و حتی نمی‌دانستند که خاورمیانه میزبان باستانی‌ترین شهرهای جهان است، ضمن این‌که بخشی از جهان با برخورداری از لذیذترین غذاها به حساب می‌آید. در ادامه به معرفی بعضی از این شهرها پرداخته می‌شود که طی سال‌های اخیر به واسطه چشم‌اندازها و معماری بی‌نظیر خود به محبوبیت جهانی دست یافته‌اند و جالب این‌که برخورداری از بهترین امکانات سفر هوایی، زمینه را برای جذب گردشگران فراهم آورده است.

پترا، اردن

اردن، به لطف میزبانی یکی از عجایب هفتگانه جهان، از توریست‌پذیرترین کشورهای خاورمیانه به‌شمار می‌رود. شهرهای زیبایی در این کشور وجود دارد که از محبوب‌ترین آن‌ها در میان جهانگردان می‌توان به پترا اشاره کرد که در لیست شهرهای باستانی واقع در جنوب اردن امروزی قرار دارد.

دوستداران تاریخ و معماری بدون شک از بازدید این شهر بسیار رضایت خواهند داشت، چرا که آثار ارزشمند بی‌شماری از دوران باستان، بر فراز تپه‌های آن به جا مانده است. مورخان، تأسیس پترا را به سه هزار سال قبل از میلاد مسیح نسبت داده‌اند که در آن زمان، بخش اعظم شهر از صخره تشکیل و در کوه‌ها محصور شده است.

زیباترین شهرهای خاورمیانه

منامه، بحرین

منامه، پایتخت بحرین، شهر کوچکی است که در خلیج فارس و در کشور کوچک بحرین واقع شده است و یکی از زیباترین نقاط خاورمیانه به‌شمار می‌رود. این شهر اغلب در تمام سال، میزبان مسافرانی از سراسر کشورهای آسیای شرقی است که برای بازدید از زیبایی‌های بی‌نظیر، راهی آن می‌شوند. مسافران بسیاری از عربستان سعودی تنها از طریق یک پل ارتباطی به منامه سفر می‌کنند، ضمن این‌که ساکنان سایر کشورهای همسایه نیز اغلب از این پل به عنوان مسیر سفر خود به بحرین بهره می‌گیرند.

زیباترین شهرهای خاورمیانه

دبی، امارات متحده عربی

دبی، بزرگ‌ترین شهر در امارات متحده عربی، در سراسر جهان به عنوان شهر رکوردشکن شناخته می‌شود، ضمن این‌که از نام‌آورترین شهرهای جهان به‌شمار می‌رود. جای تعجب نیست که اغلب مردم سراسر دنیا، با شنیدن نام خاورمیانه، پیش از هر شهر دیگری دبی را به خاطر می‌آورند چراکه زیبایی و امکانات آن در سراسر جهان نظیر ندارد. عجایب معماری و متفاوت با دنیای اطراف، رستوران‌های مجلل، مراکز خرید اعجاب‌انگیز، غذاهای بین‌المللی بسیار لذیذ و وفور جاذبه‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های دبی به حساب می‌آید که آن را از سایر شهرهای خاورمیانه و حتی جهان متمایز کرده است. خدمات پرواز هوایی در دبی نیز بسیار پیشرفته است و همین امر، تردد تعداد بی‌شمار مسافران را از سایر نقاط جهان، به ویژه کشورهای آسیایی و اروپایی به آن تسهیل کرده است.

زیباترین شهرهای خاورمیانه

جرش، اردن

جرش از دیگر شهرهای باستانی اردن محسوب می‌شود که در لیست زیباترین و توریست‌پذیرترین نقاط خاورمیانه قرار دارد. جرش در زمان‌های باستان از شهرهای رومی به‌شمار می‌رفت که سکونت در آن به عصر برنز نسبت داده شده است. خرابه‌های به‌جا مانده از آن دوران، شهر را به محبوبیت ویژه‌ای در میان مردم دوستدار تاریخ تبدیل کرده است، ضمن این‌که معماری رومی نیز در توریست‌پذیری آن بسیار سهیم بوده است. بعد از ایتالیا، جرش در اردن میزبان بیشترین خرابه‌های بازمانده از دوران روم باستان در جهان است.

تپه‌ها، مزارع سبز و دره‌های اطراف جرش چشم‌انداز سبز طبیعی بسیار شگفت‌انگیزی برای شهر ایجاد کرده و بر محبوبیت آن افزوده است و جالب اینجا است که این ویژگی در دوران روم باستان نیز به جذب گردشگران و تاجران سراسر دنیا منجر می‌شد.

زیباترین شهرهای خاورمیانه

بیروت، لبنان

بیروت، پایتخت لبنان از آزادترین شهرهای خاورمیانه به حساب می‌آید که به واسطه همین ویژگی در میان مردم کشورهای همسایه محبوب شده است. امروزه، لبنان بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر منطقه، از مدرن‌ترین نقاط دنیا تلقی می‌شود که سرعت پیشرفت تکنولوژی در آن بسیار بالا است. بیروت، پایتخت لبنان در لیست ایمن‌ترین شهرهای جهان قرار دارد که سفر را برای گردشگران خود راحت‌تر کرده است. از سوی دیگر، تنوع فرهنگی در این شهر بسیار بالا است و مردمی با فرهنگ‌های متفاوت در آن سکونت دارند.

زیباترین شهرهای خاورمیانه

ابوظبی، امارات متحده عربی

از دیگر شهرهای زیبای خاورمیانه که در سطح جهانی نیز محبوبیت دارد، می‌توان به ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی اشاره کرد که در لیست توریست‌پذیرترین شهرهای جهان قرار دارد. فروشگاه‌های بزرگ و زیبا، رستوران‌های شگفت‌انگیز، پارک‌های بی‌نظیر و غذاهای عالی از مهم‌ترین ویژگی‌های ابوظبی محسوب می‌شود که در افزایش محبوبیت آن نقش مهمی ایفا کرده است. گردشگران ابوظبی نیز مانند مسافران دبی از راحتی سفر و دسترسی کامل به خدمات رفاهی و تفریحی احساس رضایت کامل دارند و از تمایل خود به سفر دوباره به این شهر سخن می‌گویند.

زیباترین شهرهای خاورمیانه

کد خبر 574453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.