افزایش ۲۰ درصدی عوارض تعرفه محلی در کرمانشاه

مدیرکل درآمد و وصول مطالبات شهرداری کرمانشاه گفت: عوارض تعرفه محلی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال گذشته به صورت میانگین حداکثر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر حمیدی با اشاره به افزایش عوارض تعرفه محلی در کرمانشاه، اظهار کرد: عوارض ملی نوسازی شامل تمام ساختمان‌ها و زمین است که بر اساس دستورالعمل وزارت کشور ۱۵ درصد افزایش داشته است، البته اگر شهروندان این عوارض را اوایل سال پرداخت کنند، مشمول ۱۰ درصد تخفیف خواهند شد.

وی ادامه داد: عوارض صدور پروانه ساخت ساختمانی ۲۰ درصد افزایش داشته است و از شهروندان درخواست داریم نسبت به پرداخت به‌موقع آن اقدام کنند.

مدیرکل درآمد و وصول مطالبات شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: عوارض خودروهای حقوقی و حقیقی بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورت پرداخت نشدن به موقع، مشمول جریمه می‌شود و شهروندان برای پرداخت آن می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت یا سایت عوارض خودرویی شهرداری کرمانشاه واقع در بلوار کیهان‌شهر مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرمانشاه ۳,۶۰۰ میلیارد تومان است که این مبلغ نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

حمیدی در خصوص آرای کمسیون ماده ۷۷ شهرداری کرمانشاه، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک‌هزار رأی با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان با موضوع عوارض پذیره صادر شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۰ درصد مبلغ عوارض وصول شده است و مابقی آن توسط مناطق هشت‌گانه شهرداری کرمانشاه در حال وصول است.

کد خبر 574361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.