۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
معتادان متجاهر کرج ساماندهی می‌شوند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج گفت: در حال حاضر حدود چهار هزار معتاد متجاهر در سطح شهرستان کرج وجود دارند که ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا رضوانی با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر در کرج، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای ششم، سالن شهید فخری‌زاده شهرداری برای ساماندهی این افراد در اختیار فرمانداری قرار گرفت و تجهیز شد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری معتادان متجاهر بر عهده شهرداری است و ارائه مابقی خدمات همچون نگهداری از این افراد بر عهده بهزیستی و سایر نهادهای متولی این امر است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج تصریح کرد: یکی از خیران فضای مناسبی را برای نگهداری زنان معتاد متجاهر در اختیار شهرداری قرار داد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز نیز نگهداری از آنها را به عهده گرفت.

وی با تاکید بر لایحه شهرداری در مورد دریافت زمینی برای راه‌اندازی قرارگاه ماده ۱۶، گفت: در صورت راه‌اندازی این مرکز تنها جمع‌آوری زنان معتاد متجاهر مطرح نیست، بلکه مباحثی از جمله اشتغال و بازگشت به کانون خانواده آنها مدنظر قرار گرفته خواهد شد.

رضوانی اضافه کرد: در حال حاضر حدود چهار هزار معتاد متجاهر در سطح شهرستان کرج وجود دارند که ساماندهی آنها در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه نبود مرکز مناسب برای نگهداری معتادان متجاهر، این افراد پس از جمع‌آوری از سطح شهرستان کرج، به مرکزی در ماهدشت منتقل خواهند شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج گفت: در جلساتی با محوریت ساماندهی معتادان استان، هر شهری موظف به پرداخت هزینه ساماندهی معتادان خود شده است.

وی با بیان اینکه مراکز ساماندهی معتادان باید از فضاهای مسکونی دور باشد، تصریح کرد: مکانی در کمال‌شهر جهت ساماندهی معتادان متجاهر مرد در نظر گرفته شده است که تجهیز آن بر عهده شهرهای اقماری و پرداخت اجاره‌بها و اقدامات عمرانی آن بر عهده شهرداری کرج خواهد بود.

کد خبر 574350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.