از ۷۴معلم نمونه شهرستان مبارکه تجلیل شد

 ۷۴معلم منتخب و فرهنگی نمونه مبارکه در آیینی باحضور فرماندار و جمعی از مسئولان آموزش‌وپرورش و مدیران دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «محمد شفیع‌زاده» در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان مبارکه، از زحمات معلمان این شهرستان طی دو سال گذشته تقدیر و اظهار کرد: معلمان طی دو سال گذشته زحمات بسیاری متحمل شدند و بدون توجه به زمان و ساعت، کوشش کردند تا خلاء تعلیم و تربیت و تحصیل را پر کنند.

وی به حضوری شدن کلاس‌های درس اشاره کرد و افزود: در زمانی که اعلام شد کلاس‌ها حضوری برگزار شود با مقاومت‌هایی از سوی اولیا روبه‌رو بودیم که این مسئله با درایت و دوراندیشی اولیای مدرسه و توجیه معلمان مدارس برطرف شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مبارکه با اشاره به افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از برگزاری کلاس‌های مجازی در سال‌های آینده، ادامه داد: این افت تحصیلی از نگاه ما پنهان نیست و اگر جبران نشود در آموزش بعدی تأثیر خواهد گذاشت. باید با هم‌فکری با معلمان و اولیای دانش‌آموزان برای این مشکل راهکاری بیابیم.

وی در تبیین آثار و اندیشه و تفکر استاد مطهری گفت: ما در سنگر تعلیم و تربیت، تنها به دانش‌آموز علم‌آموزی نمی‌کنیم؛ بلکه در کنار علم، دین را هم پرورش می‌دهیم.

معلم؛ مهم‌ترین عنصر در هویت‌سازی فرهنگی و تعلیم و تربیت

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدمهدی موسوی» امام جمعه مبارکه با اشاره به اهمیت و جایگاه مقام معلم، اظهار کرد: جایگاه معلم به عنوان مهم‌ترین عنصر در هویت‌سازی فرهنگی و تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی از قداست بالایی برخوردار است و همه ما مدیون معلمان هستیم.

وی افزود: مقام معلم از برجسته‌ترین مقامات در دین مقدس اسلام است.

مدرسه، شریف‌ترین مکان برای تعلیم و تربیت است

«سیدعلیرضا حسینی» فرماندار مبارکه در این مراسم با بیان اینکه مدرسه شریف‌ترین مکان برای تعلیم و تربیت است و معلمان به عنوان پیشران جامعه دانش‌بنیان نقش ویژه‌ای در توسعه کشور و هدایت جوانان دارند، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اصلی فرآیند تولید علم از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

وی بر ضرورت تکریم همه جانبه از مقام معلم و جایگاه علم، دانش و فرهنگ تاکید کرد و افزود: معلم محور وحدت‌آفرینی و هدایت جامعه است و به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارند.

به گزارش ایمنا، همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستان مبارکه با حضور امام جمعه مبارکه، فرماندار شهرستان و تعدادی از مسئولان این شهرستان در سالن مرکز پژوهش سرای آموزش و پرورش مبارکه برگزار شد.

در این مراسم از سه معلم نمونه استانی و ۷۱ معلم منتخب منطقه‌ای و شهرستانی تجلیل شد.

کد خبر 574112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.