شهردار دیزیچه: اجرای مدیریت واحد شهری و روستایی تحت مدیریت مجموعه‌ای

شهردار دیزیچه گفت: شهرداری‌ها اگرچه نهادی دولتی نیستند، اما ویترین خدمات دولت‌ها در کشور محسوب می‌شوند. توجه به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و پرداخت حقوق مسلم آن‌ها، تأثیر مستقیمی بر بهبود زندگی شهری و روستایی دارد و موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

«عباس اله‌یاری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز استان اصفهان منتظر حضور رئیس‌جمهور دولت مردمی و انقلابی است و هر کسی از دیدگاه و منظر خود درخواستی از شخص دوم مملکت دارد.

وی افزود: پر واضح است که درد مشترک امروز مردم، معیشت و مشکلات اقتصادی است و همه مردم از رئیس‌جمهور، بازگشت آرامش به اقتصاد کشور و ثبات قیمت‌ها را به عنوان مطالبه‌ای جدی مطرح می‌کنند.

شهردار دیزیچه خاطرنشان کرد: مدیران استان در رده‌های مختلف مدیریتی خواهان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی، اولویت‌بندی و تعریف پروژه‌های جدید برای توسعه زیرساخت‌های استان هستند که البته قابل تقدیر است. به عنوان مدیر شهری و متخصص برنامه‌ریزی در حوزه جغرافیای روستایی، درخواست‌هایی در دو منظر متفاوت از رئیس‌جمهور دارم.

اله‌یاری اضافه کرد: شهرداری‌ها اگرچه نهادی دولتی نیستند، اما ویترین خدمات دولت‌ها در کشور ما محو توجه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و پرداخت حقوق مسلم آنها، تأثیر مستقیم بر بهبود زندگی شهری و روستایی داشته و موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

وی تاکید کرد: حلقه گمشده مدیریت در شهرها و روستاها، اجرا شدن مدیریت واحد شهری و روستایی تحت مدیریت مجموعه‌ای، در قالب سازمان با اختیاراتی بسیار وسیع‌تر از سازمان فعلی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است.

شهردار دیزیچه اظهار کرد: این سازمان باید بتواند مدیریت یکپارچه شهری و روستایی را در کشور نهادینه کند تا تحت مدیریت یک اتحادیه یا سازمان مستقل و مستقیم زیر نظر ریاست‌جمهوری فعالیت داشته باشد. این مهم یک اراده و هم‌افزایی فکری می‌خواهد که از دولت مردمی و مجلس انقلابی برمی‌آید.

مدیریت منابع آبی کشور منطقه‌ای و براساس حوضه آبریز باشد

اله‌یاری گفت: درخواست من از رئیس‌جمهور این است که مشکلات اصفهان در سطح کلان و ملی دیده شود؛ باید بدانیم که صنعت، آب، کشاورزی و در یک نگاه اقتصاد استان اصفهان، نیازمند نگاه ویژه و ملی است.

وی افزود: کشاورزی شریان حیاتی اقتصاد کشور است که اگر رونق پیدا کند، صنعت و اقتصاد نیز شکوفا می‌شود؛ در صورتی که مدیریت منابع آبی کشور، منطقه‌ای و براساس حوضه آبریز باشد، از توزیع سلیقه‌ای آب و مشکلات پیش‌روی استان‌های مرکزی و جنوبی کشور کاسته می‌شود.

شهردار دیزیچه ادامه داد: فرونشست اراضی اصفهان، تهدیدی برای نسل‌های آینده است و اگر کارگروهی تخصصی برای کاهش اثرات این مسئله شکل نگیرد، آیندگان ما را نخواهند بخشید.

اله‌یاری با اشاره به اهمیت پرهیز از نگاه و تفکر شعاری و دوری از حرف‌های کلیشه‌ای، تصریح کرد: خشکی زاینده‌رود، از بین رفتن باغ‌ها، خاموش شدن موتورهای صنعت و دردهای دیگر دیار نصف جهان هر انسان آزاده‌ای را آزار می‌دهد؛ بنابراین از رئیس‌جمهور محبوب می‌خواهم مدیران استان به ویژه استاندار پر تلاش و دلسوز را در تحقق خواسته‌های مردم نجیب، شریف و وفادار به آرمان‌های انقلاب یاری دهد.

وی گفت: در کنار توجه به مسائل زیرساختی و تأمین اعتبار لازم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی، نگاهی علمی، ملی و ژرف به آینده این دیار، نصف جهان را برای ایران و جهان، آباد و سرزنده نگه می‌دارد.

شهردار دیزیچه افزود: اصفهان، نیکوترین دیار ایران است؛ همان‌گونه‌که ناصرخسرو قبادیانی گفته است: «در تمام دیار پارسی‌گویان شهری نیکوتر و جامع‌تر از اصفهان ندیدم».

کد خبر 574073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.