لزوم تعیین تکلیف ارزش اقتصادی پارک ایران زمین کرج

شهردار کرج اظهار کرد: ارزش اقتصادی پروژه مجموعه تجاری رفاهی پارک ایران زمین کرج سه هزار میلیارد ریال است که با همکاری شورای اسلامی شهر باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی سعیدی‌سیرایی با اشاره به پیگیری مطالبات کلان شهر کرج، اظهار کرد: پرونده مطالبات کلان و برخی توافقات گره خورده با هدف استیفای حقوق شهرداری، ایجاد منابع درآمدی و رعایت قانون ورق خواهیم زد و با حمایت‌های شورای اسلامی شهر، در جهت تحقق عدالت اجتماعی گام برمی‌داریم.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌ها که در سال‌های اخیر دچار بلاتکلیفی شده است، مجموعه مشارکتی تجاری-رفاهی پارک ایران زمین عظیمیه است که قرارداد ساخت آن سال ۱۳۸۸ منعقد شد، اما به دلیل اختلاف ایجاد شده بین شهرداری و سرمایه‌گذار مسکوت ماند.

شهردار کرج تصریح کرد: اگر با نگاه امروز و شرایط فعلی به این پروژه نگاه کنیم، شاید واگذاری یا تغییر کاربری این زمین برای شهرداری صرفه اقتصادی بیشتری به همراه داشته باشد ولی به گذشته نمی‌توان بازگشت و هرچقدر تصمیم‌گیری در خصوص آن کندتر انجام شود، بازخوردی که باید برای مجموعه مدیریت شهری داشته باشد کمرنگ‌تر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید با همدلی شورا در مورد این پروژه تصمیم‌گیری درستی شود، گفت: با تحقق این امر شهر و شهروندان از نتایج آن منتفع می‌شوند، ممکن است تصمیم به واگذاری این زمین یا حفظ آن به عنوان منبع درآمد پایدار گرفته شود تا عوائد آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده شود.

سیرایی خاطرنشان کرد: باور داریم با بررسی اقدامات گذشته و پیگیری ویژه مواردی که بلاتکلیف و معطل مانده‌اند، می‌توان ظرفیت بسیار خوبی در جهت احقاق و استیفای حقوق شهر و شهرداری، وصول مطالبات کلان، درآمدزایی و جلوگیری از تضییع حقوقِ شهر و شهروندان را شاهد بود و در سالِ جدید شاهد برداشتن گام‌های بلندی در همین راستا هستیم.

وی در خصوص تعیین تکلیف پروژه پارک ایران زمین، اظهار کرد: ارزش اقتصادی پروژه مجموعه تجاری رفاهی پارک ایران زمین کرج سه هزار میلیارد ریال است که با همکاری شورای اسلامی شهر باید تعیین تکلیف شود.

کد خبر 573857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.