دستگیری سارق گروگانگیر در دزفول

فرمانده انتظامی دزفول از دستگیری سارق گروگان‌گیر با تلاش مأموران پلیس در دزفول، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ «روح‌الله گراوندی» اظهار کرد: مأموران کلانتری ۱۴ پس از گشت‌زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی چهار، به یک دستگاه خودرو تیبا سفیدرنگ مظنون شدند و متهم پس از مشاهده پلیس از محل متواری شد.

وی افزود: متهم در تعقیب و گریز صورت گرفته وارد منزل یکی از اهالی منطقه شد و با استفاده از قمه، اقدام به گروگان گرفتن زن ۷۰ ساله ساکن در منزل کرد.

فرمانده انتظامی دزفول خاطرنشان کرد: بلافاصله با حضور مأموران انتظامی، اطراف محل اختفای متهم محاصره و در نهایت با درایت و انجام عملیات روانی مأموران حاضر در صحنه، متهم دستگیر و یک تیغه قمه از وی کشف شد.

گروگان‌گیری با تبعات داخلی و بین‌المللی

به گزارش ایمنا، گروگان‌گیری جرمی است که با هدف واداشتن شخص ثالثی به انجام یا انجام ندادن کاری از دیرباز مورد توجه مجرمان بوده است. باید با این جرم مقابله کرد؛ زیرا آثار و تبعات داخلی و بین‌المللی زیادی دارد. جرم‌انگاری این موضوع در اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی (۱۹۹۸)، به عنوان یکی از مصادیق جنایات جنگی نشانگر عمق نگرانی جامعه بین‌الملل نسبت به این جرم است.

کنوانسیون مقابله با گروگان‌گیری (۱۹۷۹)، به عنوان مهم‌ترین سند اختصاصی تدوین شده درخصوص این جرم، کشورهای عضو را موظف به وضع ضمانت اجرای کیفری برای مرتکبان این جرم کرده است. امروزه با گسترش باندهای بین‌المللی و گروه‌های تروریستی برای ارتکاب جرم‌ها و رسیدن به اهداف خود، گروگان‌گیری به عنوان اقدامی کارآمد در اختیار گروه‌ها قرار گرفت و آمار ارتکاب این جرم رو به افزایش است.

کد خبر 573786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.