کاهش ۶۵درصدی سرقت‌ به عنف و ارتکاب جرائم خشن

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کاهش ۶۵ درصدی سرقت‌ به عنف و ارتکاب جرایم خشن در ۱۷ روز ابتدای اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین بساطی با بیان اینکه با تدابیر جدید و راهبردی و با تلاش همه کلانتری‌های اصفهان و یگان امداد توانستیم سرقت‌های خشن را کنترل کنیم، اظهار کرد: از جمله موفقیت‌های کسب شده این فرماندهی در سال جاری می‌توان به میزان بالای مشارکت مردم در مأموریت‌های پلیس، تحرک و چابکی بیشتر مأموران و تقویت یگان‌های انتظامی، اجرای طرح‌های عملیاتی مستمر و استفاده از سامانه‌های هوشمند اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین پیامد سرقت‌های خشن در سطح کلان، کاهش احساس امنیت عمومی است که در این راستا همه توان خود را به کار گرفته‌ایم، افزود: امنیت مقوله‌ای چندگانه است و همه باید در برقراری آن تلاش کنند. عمل به توصیه‌های کارشناسان پلیس می‌تواند بروز جرایم و آسیب‌ها را به حداقل برساند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح عملیات‌های پلیسی و حضور به موقع و مقتدرانه در صحنه‌های مختلف، یکی از موضوعات بسیار مهم در اجرای مأموریت‌های نیروی انتظامی است، ادامه داد: پلیس اصفهان با جدیت در حوزه مبارزه با سرقت انجام وظیفه می‌کند.

همراهی مردم با پلیس از موضوعات مهم پیشگیری از وقوع سرقت

سرهنگ بساطی تصریح کرد: مدیریت هدفمند گشت‌های پلیسی، بهره‌گیری از حداکثر توان نیروها و امکانات موجود و اجرای طرح‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در راستای پیشگیری از وقوع سرقت با کمک شهروندان و دستگاه‌ها، از جمله فعالیت‌های پلیس است.

وی با بیان اینکه همراهی مردم با پلیس از موضوعات بسیار مهم درخصوص پیشگیری از وقوع سرقت است و برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت عمومی و تعامل هدفمند ضروری است، اضافه کرد: طی ۱۷ روز ابتدای اردیبهشت‌ماه، سرقت به عنف و ارتکاب جرایم خشن ۶۵ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان مهم‌ترین هدف مقابله با سرقت را پیشگیری و کاهش وقوع آن دانست و خاطرنشان کرد: باید با تشدید اقدامات پیشگیرانه و برخورد قاطع با مجرمان به ویژه در محله‌های جرم‌خیز، محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن کرد. وقوع جرایم خشن امنیت روانی جامعه را کاهش می‌دهد؛ لذا باید در این راستا با استفاده از حداکثر ظرفیت و برنامه‌ریزی هدفمند اقدام کرد.

کد خبر 573701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.