ممنوعیت جابه‌جایی بار و مسافر بدون بیمه‌نامه شخص ثالث

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: رانندگی بدون داشتن بیمه‌نامه معتبر ممنوع است و رانندگان مکلف هستند هنگام رانندگی بیمه‌نامه مربوطه را همراه داشته باشند، همچنین دادن بار یا مسافر به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با استناد بر ماده ۱۹ قانون موصوف حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی، رانندگی بدون داشتن بیمه‌نامه معتبر ممنوع است و رانندگان مکلف هستند هنگام رانندگی بیمه‌نامه مربوطه را همراه داشته باشند و در صورت درخواست به مأموران پلیس راه ارائه کنند.

وی با بیان اینکه وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه در محل مطمئنی متوقف شده و راننده خاطی به پرداخت جریمه تعیین شده ملزم می‌شود، افزود: در صورتی که خودرویی بیمه‌نامه شخص ثالث نداشته باشد و دچار حادثه رانندگی شود، راننده مکلف است خسارات وارده را خود پرداخت کند؛ حتی اگر وی مقصر حادثه نباشد نیز نمی‌توانند خسارت خود را از بیمه بگیرد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه افرادی که فاقد بیمه‌نامه هستند سریع‌تر نسبت به خرید آن اقدام کنند تا گرفتار عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث نشوند، خاطرنشان کرد: دادن بار یا مسافر به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

کد خبر 573699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.