اطلاع‌رسانی سریع آلودگی هوا در راستای سلامت شهروندان

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: صبح امروز، میزان آلودگی هوای تهران با شاخص حدود ٢٠٠ به در شرایط ناسالم قرار داشته و به مرز شرایط بحرانی رسیده در صورتی که ساعت ٧ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در مورد تعطیلی مدارس ابتدایی شهر تهران، تصمیم‌گیری و نتیجه آن ساعت هشت صبح اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری‌هاشمی امروز -هجدهم اردیبهشت‌ماه - در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به افزایش آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: صبح امروز، میزان آلودگی هوای تهران با شاخص حدود ٢٠٠ به در شرایط ناسالم قرار داشته و به مرز شرایط بحرانی رسیده در صورتی که ساعت ٧ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در مورد تعطیلی مدارس ابتدایی شهر تهران، تصمیم‌گیری و نتیجه آن ساعت هشت صبح اعلام شد.

وی ادامه داد: این خبر زمانی اعلام شد که بسیاری از خانواده‌ها با فرزندان خود در مقابل مدارس حضور داشتند و مدارس در یک وضعیت بلاتکلیف قرار گرفتند. و برخی از مدارس درب را روی دانش‌آموزان باز نکردند و بعضی از مدارس نیز با توجه به حضور دانش‌آموزان، نسبت به تشکیل کلاس‌ها اقدام کردند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از روند تصمیم‌گیری در مواقع اضطرار آلودگی هوا و نحوه اطلاع‌رسانی این تصمیمات در دقیقه ٩٠، گفت: لازم است با توجه به اطلاعات موجود از وضعیت جریان باد و شاخص‌های آلایندگی تصمیمات به موقع گرفته شود و اطلاع‌رسانی نتایج آن نیز بسیار زودتر اعلام شود تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به وجود ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت مبارزه با گرد و غبار، اضافه کرد: اسم این ستاد اگر چه طویل است، اما عکس‌العمل و گزارش‌های روشنی از این ستاد وجود ندارد، لذا چنانچه عملکردی برای آلودگی هوا دارند به شهروندان گزارش دهند که برای آلودگی هوا چه کرده‌اند تا ابهامات و سوالات موجود را در خصوص منشأ آلاینده‌ها برطرف شود. سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های مرتبط، نباید در مورد آلودگی هوا سکوت کنند، زیرا سلامت مردم ارزشمند است.

تشکری‌هاشمی با اشاره به بزرگداشت هفته سلامت در سومین سال آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و ضرورت توجه به عوامل اجتماعی که لازمه تأمین سلامت روحی و روانی فردی و جمعی است، تاکید کرد: شایسته است دستگاه‌های مرتبط با آلودگی هوا، عکس‌العمل لازم را به موقع و با در نظر گرفتن سلامت شهروندان در زمینه مقابله با آلودگی هوا داشته باشند.

کد خبر 573587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.