برپایی نمایشگاه محصولات «پاپیه‌ماشه» در چهارمحال‌وبختیاری

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال‌وبختیاری، از برپایی نمایشگاه محصولات «پاپیه‌ماشه» در این استان خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل رمضانی امروز _یکشنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه_ اظهار کرد: نمایشگاه محصولات پاپیه‌ماشه (نگارگری سنتی) در غرفه دائمی معرفی محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه به‌منظور معرفی انواع آثار و تولیدات مرتبط با پاپیه‌ماشه این استان برپا شده و به‌مدت یک هفته در غرفه دائمی معرفی تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان آماده بازدید علاقه‌مندان است.

به گفته وی، هر هفته یکی از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری با حضور در این غرفه تولیدات و محصولات خود را معرفی خواهند کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال‌وبختیاری یادآور شد: معرفی کامل تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان و تلاش برای بازاریابی انواع محصولات هنرمندان، از مهم‌ترین اهداف برپایی غرفه تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌شمار می‌رود.

بیژن احمدی، هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری با ۳۰ سال سابقه فعالیت در رشته پاپیه‌ماشه (نگارگری سنتی) نیز گفت: در این غرفه افزون بر ۴۰ اثر از انواع تولیدات پاپیه‌ماشه به‌نمایش درآمده است.

وی اضافه کرد: بازار فروش محصولات پاپیه‌ماشه بیشتر در داخل کشور است و فروش تولیدات این هنرصنعت در سایر کشورها به بازاریابی نیاز دارد.

پاپیه‌ماشه در اصل لغتی فرانسوی است به معنای کاغذ فشرده (پاپیه به معنای کاغذ و ماشه به معنای مچاله‌شده) و علت نامگذاری آن این است که کاغذ را پس از خمیر کردن با سریش مخلوط می‌کنند و تحت فشار قرار می‌دهند تا زیرساخت کار تولید شود.

کد خبر 573513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.