لزوم تحقق منابع عمرانی در حوزه‌های مربوطه

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به نگاه واقع‌بینانه به بودجه و میزان تحقق آن، گفت: منابع مالی باید به گونه‌ای مصرف شود که از بودجه عمرانی کم نشود.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نگاه درست، جدید و با اعتماد در مدیریت شهر وجود دارد و در حال حاضر زمینه‌های رسیدن به یک نگاه مشترک فراهم شده است. شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز در حال تبیین اولویت‌ها بر اساس بودجه تصویب شده هستند.

وی افزود: این نکته را باید در نظر بگیریم که لازم است با دیدی واقع‌بینانه به موضوع بودجه و میزان تحقق آن نگریست.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که منابعی که برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته می‌شود، نباید در جای دیگری هزینه شوند و لازم است مجموعه مربوطه به تحرک واداشته شود تا هزینه‌های خود را از طریق منابع مورد نظر تأمین کند.

وی تصریح کرد: بخش عمرانی همواره مظلوم واقع شده است، منابع مالی باید به گونه‌ای صرف هزینه جاری شوند که پروژه‌های عمرانی تحت‌الشعاع قرار نگیرند و مجبور نباشیم بودجه عمرانی را در جای دیگری مصرف کنیم‌.

محمودی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد شهردار اهواز، نوع مشارکت باید به گونه‌ای باشد که پروژه عمرانی شهرداری به ثمر بنشیند، اگر این مسئله با توجه به املاک شهرداری اجرایی شود برای سرمایه‌گذار و شهرداری سود خواهد داشت و در نهایت مشکل برخی پروژه‌های عمرانی نیز رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت موجود در شهرداری اهواز و استقبال سرمایه‌گذاران باید پروژه‌های عمرانی را با رفع موانع موجود به سمت هزینه‌کردهای غیرنقدی سوق دهیم.

کد خبر 573470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.