تاثیر استفاده از دوچرخه ثابت بر لاغری شکم

همه ما می‌دانیم ورزش‌های هوازی مانند دویدن، کوهنوردی و دوچرخه سواری نقش بسزایی در کاهش وزن و لاغری شکم دارند.

برای برخی افراد امکان انجام ورزش‌های هوازی در محیط بیرونی وجود ندارد برای همین متخصصین با تاکید بر روی تأثیر استفاده از دوچرخه ثابت بر لاغری شکم، استفاده از آن را پیشنهاد می‌کنند.

دوچرخه ثابت دستگاه ورزشی است که کمک می‌کند تا در منزل به راحتی ورزش کنید. پر واضح است که دوچرخه ثابت به روند کاهش وزن کمک می‌کند. ورزش کردن با دوچرخه ثابت موجب لاغری شکم و همچنین پاها می‌شود. بعد از چند هفته کار می‌توانید تأثیر استفاده از دوچرخه ثابت بر لاغری شکم را مشاهده کنید.

طی نوشته پیش رو می‌خواهیم بگوییم دوچرخه ثابت چگونه به لاغری شکم کمک می‌کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که درگیر چاقی شکمی شده‌اید تا انتهای متن با ما در پیلتن شاپ همراه شوید.

لاغری شکم با دوچرخه ثابت چگونه اتفاق می‌افتد؟

کارشناسان ورزش معتقدند که برای آب کردن چربی شکم باید حداقل روزانه ۳۰ دقیقه ورزش‌های هوازی انجام دهید. ورزش هوازی اکسیژن بیشتری به بافت‌های بدن می‌رساند. افزایش اکسیژن در بافت‌ها به معنی بالا رفتن میزان سوخت چربی در بدن است. همین موضوع باعث می‌شود چربی‌های بیشتری از دست بدهید و لاغرتر شوید. چربی‌های شکمی نیز با انجام فعالیت‌های هوازی کم کم تحت تأثیر قرار گرفته و حذف می‌شوند.

بهترین راه حلی که برای لاغری شکم در منزل وجود دارد استفاده از دوچرخه ثابت خانگی است. رکاب زدن با دوچرخه ثابت به واسطه فشاری که بر روی عضلات شکم می‌آورد موجب تحریک چربی‌های شکم می‌گردد. برای بیشتر شدن لاغری شکم با دوچرخه ثابت هنگام رکاب زدن باید شکم خود را به سمت داخل بکشید و تا حد امکان منقبض کنید. همچنین با تنفس منظم و اکسیژن رسانی مناسب به بافت‌ها به روند سوخت و ساز بدنتان سرعت بیشتری بدهید.

تأثیر استفاده از دوچرخه ثابت بر روی پاها چقدر است؟

تاثیر استفاده از دوچرخه ثابت بر لاغری شکم

همانطور که از ظاهر دستگاه دوچرخه ثابت پیداست اثرگذاری آن بر روی پاها بسیار زیاد است. در این دستگاه، پاها در به حرکت در آوردن جسم سنگین و فلزی پدال‌ها، کالری بیشتری می‌سوزانند. دوچرخه ثابت می‌تواند به شما در خوش فرم کردن پاها و تقویت عضلات آنان کمک کند.

دوچرخه ثابت یک دستگاه ورزشی شبیه سازی شده خانگی است که کاملاً شبیه دوچرخه‌های سواری ورزشی می‌باشد. فرد می‌تواند این دستگاه را در حالت‌های مختلف و شیب‌های متنوع تنظیم نماید. علاوه بر این سختی پدال‌ها و حالت زین هم قابل تنظیم است. این تنظیمات به روند لاغری فرد و افزایش سوخت و ساز بدن کمک شایانی می‌کند.

در هفته چند ساعت از دوچرخه ثابت استفاده کنیم؟

به گفته متخصصان و مربیان ورزشی برای ورزش کردن با دوچرخه ثابت در هفته حدود ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه مناسب است. شما می‌توانید این زمان را در روزهای هفته تقسیم کنید. به طور معمول ۴ روز در هفته و ۳۰ دقیقه ورزش به وسیله دوچرخه ثابت کمک کننده است. البته این مدت زمان تقریبی است و کار کردن با دستگاه بستگی به توان و هدف فرد دارد.

حال اگر می‌خواهید کاهش وزن، سوزاندن چربی و لاغری شکم با دوچرخه ثابت را سریع‌تر تجربه کنید می‌توانید کار با دوچرخه ثابت را در برنامه روزانه خود بگنجانید. چه بسا که ورزش روزانه نتایج رضایت بخش تری به همراه خواهد داشت. همچنین برای این امر باید زمان استفاده از دوچرخه ثابت را به بیش از ۳۰ دقیقه افزایش دهید.

کدام دوچرخه ثابت برای لاغری شکم مؤثرتر است؟

تاثیر استفاده از دوچرخه ثابت بر لاغری شکم

دوچرخه‌های ثابت به سه دسته دوچرخه‌های ثابت نشسته (پشتی دار)، دوچرخه‌های ثابت ایستاده و دوچرخه‌های اسپینینگ تقسیم می‌شوند.

هر کدام از این دوچرخه ثابت‌ها برای کارایی و بهره‌وری خاصی طراحی شده‌اند اما هر سه بر لاغری شکم و حذف چربی‌های شکمی تأثیر گذارند. دوچرخه ثابت نشسته برای افرادی که کمردرد و زانو درد دارند مفید می‌باشد.

دوچرخه ثابت ایستاده برای کسانی که نیاز دارند طی استفاده از این دستگاه کالری بیشتری بسوزانند و تمامی اعضای بدن را درگیر کنند توصیه می‌شود. دوچرخه ثابت اسپینینگ برای کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند در بیرون از منزل دوچرخه سواری کنند و می‌خواهند این ورزش را در منزل انجام دهند تولید شده است.

جالب است بدانید که با توجه به حالت ایستاده در دستگاه دوچرخه ثابت ایستاده فرد سخت‌تر رکاب میزند. همچنین فاصله زین تا دسته‌ها طوری ست که حالت قرار گرفتن فرد موجب فشار بیشتری بر روی شکم می‌گردد. پس می‌توان دریافت که این دسته، تأثیرگذاری بیشتری بر روی لاغری شکم دارد. اما طبق نوع آناتومی بدن هر فرد و بیماری‌های وی باید پیش از خرید دوچرخه ثابت حتماً با متخصصین و کارشناسان این حوزه مشورت کرد.

حرف آخر

دوچرخه‌های ثابت برای انجام ورزش دوچرخه سواری در منزل یا محیط سر بسته دیگر طراحی و تولید شده‌اند. اگر برای کاهش وزن و لاغری شکم به دنبال یک وسیله خانگی هوازی هستید، دوچرخه ثابت می‌تواند یک انتخاب درست باشد.

ورزش کردن به وسیله دوچرخه‌های ثابت موجب درگیر کردن پاها و قسمت‌های میانی بدن می‌شود. به همین علت برای کاهش وزن و لاغری شکم و پا دستگاه ورزشی مناسبی ست.

فروشگاه اینترنتی پیلتن شاپ کامل‌ترین و تخصصی‌ترین مرجع فروش انواع لوازم ورزشی به ویژه انواع دوچرخه ثابت با کیفیت بالا و مناسب‌ترین قیمت می‌باشد. علاوه بر خرید اینترنتی شما می‌توانید دوچرخه ثابت مورد نظر خود را پس از تست رایگان در شوروم پیلتن شاپ به صورت حضوری نیز خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره ۰۲۱۹۳۱۱۱۰۳۰ با کارشناسان پیلتن شاپ در ارتباط باشید.

آدرس شوروم: تهران، میدان آرژانتین، خیابان الوند، انتهای خیابان ۳۵، پلاک ۱/۳۲

کد خبر 573391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.