خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در اصفهان/بارش رگباری در مناطق جنوب و شرق

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه فعالیت سامانه ناپایدار تا فردا خبر داد و گفت: در این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق به شکل قسمتی ابری، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، رگبارهای پراکنده بهاری همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در جنوب و شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی ناپایدار طی امروز و فردا بر روی استان است و در این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق به شکل قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، رگبارهای پراکنده بهاری همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در جنوب و شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی از ادامه وزش باد شدید تا فردا در استان خبر داد و افزود: خیزش گردوخاک در مناطق شرقی و تا حدی مرکز منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد و دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین زمان را ۲۶ درجه و کمینه صبح فردا را ۱۱ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: گرم‌ترین نقطه استان خور با دمای ۳۵ درجه و خنک‌ترین شهرستان نیز بویین و میاندشت با شش درجه سانتی‌گراد است.

وی با اشاره به ثبت ۸.۵ میلی‌متر بارش در شبانه‌روز گذشته در شهرستان سمیرم، خاطرنشان کرد: در شهرهای دهاقان دو میلی‌متر، شهرضا ۱.۳ میلی‌متر و نجف‌آباد نیز یک میلی‌متر بارش و در شهرستان‌های دیگر نیز بارش کمتر از یک میلی‌متر ثبت شد.

کد خبر 573278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.