رمزپول ملی بانک مرکزی در ماه‌های آتی به صورت آزمایشی، عملیاتی می‌شود

سومین جلسه هم‌فکری رئیس کل بانک مرکزی با صاحب‌نظران و اساتید اقتصادی با محوریت رمزپول بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، «علی صالح‌آبادی» با استقبال از نکات مطرح شده توسط صاحب‌نظران اقتصادی اظهار کرد: موضوع رمزپول بانک مرکزی از مدت‌ها پیش در نهاد سیاست‌گذار پولی و بانکی مطرح بوده است، لیکن در این دوره کارگروهی متشکل از کارشناسان اقتصادی، فنی و نشر اسکناس این موضوع را تا مرحله عملیاتی به صورت آزمایشی به سرانجام رساندند.

وی با بیان اینکه اولویت بانک مرکزی در این مقطع، اصلاح نظام بانکی در اضلاع سه‌گانه است، تصریح کرد: موضوعات مهمی که اکنون در سطح جهان مطرح است، ازجمله رمزپول ملی از نظر بانک مرکزی دور نمانده و در این خصوص تصمیمات و اقدامات مهمی انجام شده است و در همین راستا طی ماه‌های آتی، شاهد اجرای آزمایشی این طرح در برخی مناطق از کشور خواهیم بود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در کنار عملیاتی کردن این طرح به صورت آزمایشی، حتماً باید آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در این زمینه توسط کارشناسان انجام گیرد.

صالح‌آبادی، بازه زمانی آزمایشی بودن این طرح را شش ماه اعلام کرد و گفت: بعد از این بازه زمانی ضمن آسیب‌شناسی موضوع، گزارش این طرح در اختیار صاحب‌نظران اقتصادی و بانکی قرار می‌گیرد تا از نقطه‌نظرات فرهیختگان در این حوزه بهره گرفته شود.

در این جلسه، صاحب‌نظران اقتصادی با بحث و بررسی موضوع رمزپول ملی بانک مرکزی، راهکارهای پیشنهادی برای اجرای موفق‌تر این طرح را مطرح کردند و کارشناسان بانک مرکزی نیز به سوالات و ابهامات مدعوین پاسخ دادند.

کد خبر 573234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.