تبیین راهکارهای انتقال فناوری دانشگاه‌ها در ناحیه نوآوری پردیس

طی برگزاری نشستی در ناحیه نوآوری پردیس، راهکارهای انتقال فناوری و تجاری سازی دستاوردهای دانشگاه‌ها، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، محمد رضا علومی، کارگزار فن بازار منطقه‌ای یزد با اشاره به توانمندهای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی سراسر کشور، اظهار کرد: این توانمندی در حالی است که در رویکرد کلاسیک و سنتی که صورت می‌گیرد، تحقیقات و پایان نامه‌هایی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود عموماً به صورت یک بار مصرف، غیر کاربردی و بلامصرف است و تجربه نشان داده که تکرار پذیری پروژه‌ها مد نظر دانشجویان و متولیان دانشگاه‌ها نیست.

وی با اشاره به برگزاری نشست بررسی راهکارها و ارائه تجربیات در انتقال فناوری در دانشگاه‌ها همزمان با برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، افزود: این نشست با هدف شناسایی ظرفیت بالقوه دانشگاه‌ها و بالفعل کردن آن برای دستیابی به منابع ثروت است و بر این اساس این نشست با محوریت بررسی موضوعاتی مانند مروری بر ساختار و خدمات دفاتر انتقال فناوری دانشگاهی و ارائه تجربیات در حوزه تجاری سازی و انتقال فناوری‌های دانشگاهی است.

علوی زمان برگزاری این نشست را روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در دانشگاه آزاد واحد ناحیه نوآوری پردیس عنوان و تصریح کرد: این نشست به همت کارگزار فن بازار منطقه‌ای یزد در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس ۲۰۲۲» برگزار می‌شود.

کارگزار فن بازار منطقه‌ای یزد با اشاره به تجارب شبکه فن بازار ملی ایران در زمینه تجاری سازی نوآوری‌ها و فناوری‌ها، ادامه داد: بر این اساس قرار است در این نشست تجارب خوبی که در حوزه تجاری سازی در شرکت‌های دانش بنیان، فناور، نوآور، استارت‌آپ‌ها و دانشگاه‌ها وجود دارد با حضور تعدادی از بروکرها به اشتراک گذاشته شود.

به گفته وی مدعوین این نشست نمایندگان دانشگاه‌ها، به ویژه معاونان پژوهشی، مدیران ارتباط با صنعت، مدیران دفاتر انتقال فناوری یا نوآوری، مدیران مراکز نوآوری و تعدادی از بروکرها و کارگزارهای شبکه ملی فن بازار هستند.

کد خبر 573143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.