افزایش ۵۶ درصدی تردد در محورهای استان اصفهان/استقرار سامانه جوی حال‌حاضر تا یکشنبه

‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از افزایش ۵۶ درصدی تردد در محورهای استان اصفهان از دهم تا چهاردهم اردیبهشت‌ نسبت به مدت مشابه سال گذشته و حاکم بودن سامانه جوی استقرار یافته بر استان از روز پنجشنبه تا یکشنبه با اثرات رگبار، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوغبار خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ۱۴۰ دستگاه تردد شمار در سطح جاده‌های استان اصفهان استقرار دارد، اظهار کرد: براساس گزارش‌ها طی تاریخ دهم لغایت چهاردهم اردیبهشت‌ماه، هفت میلیون و ۸۳۰ هزار تردد خودرویی در محورهای جاده‌ای استان اصفهان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان تردد اعلام شده نشان از افزایش سفرها دارد، افزود: این میزان تردد حاکی از این است که ورودی‌های استان اصفهان طی مدت مذکور با ۷۵۸ هزار تردد خودرویی با افزایش ۷۴ درصدی و خروجی‌های استان با ۷۴۹ هزار تردد خودرویی با افزایش ۵۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، روبه‌رو بوده است.

آماده‌باش کامل عوامل خدماتی و امدادی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه میراث فرهنگی دبیر ستاد سفر است، ادامه داد: در حوزه مدیریت بحران نیز برای پیشگیری از رخداد حوادث جاده‌ای و ارائه خدمات امدادی به مسافران، اقداماتی انجام شد و همه عوامل مرتبط در آماده‌باش کامل قرار دارند. ۲۰۰ تیم پلیس در جاده‌ها استقرار دارند که نسبت به ارائه خدمات ترافیکی اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر، فوریت‌های پزشکی و راهداری نیز برای ارائه خدمات در آماده‌باش هستند، تصریح کرد: ۲۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای در حوزه علوم پزشکی اصفهان و کاشان، ۴۴ پایگاه هلال‌احمر و ۴۴ راهدارخانه‌، دو پایگاه امداد هوایی متعلق به هلال‌احمر و فوریت‌های پزشکی در سطح راه‌ها اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به دو حادثه ترافیکی طی مدت مذکور، اضافه کرد: تصادف دو خودرو در جاده قلعه‌شور شش مصدوم و واژگونی خودرو در جاده چوپانان _ انارک، پنج مصدوم برجای گذاشتند که عوامل فوریت‌های پزشکی بلافاصله نسبت به امدادرسانی و انتقال مصدومان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اقدام کردند.

امروز، روز اوج ترافیک به علت بازگشت مسافران

وی با بیان اینکه آماده‌باش عوامل امدادی در سطح استان تا امشب ادامه دارد، گفت: به علت بازگشت مسافران، امروز روز اوج ترافیک خواهد بود و جلسه‌ای در همین راستا برگزار و خودروهای کمکی از دستگاه‌های خدماتی و امدادی به کمیسرها برای کنترل ترافیک، نظارت بیشتر و استقرار عوامل در جاده‌ها تحویل داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه محور قم _ کاشان، محورهای غرب و شمال استان اصفهان با ترافیک روبه‌رو بوده است اما تردد بدون مشکل خاصی در جریان است، ادامه داد: حتی محورهای فرعی استان به علت گردشگری بودن منطقه نظیر جاده‌های نیاسر، قمصر و ابیانه نیز شاهد تراکم خودرو بوده‌اند.

تغییرات آب و هوایی استان اصفهان

وی با اشاره به تغییرات آب و هوایی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: یک سامانه بارشی از روز پنجشنبه بر استان مستقر شده است که تا روز یکشنبه بر استان استقرار دارد و اثرات آن رگبار، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوغبار است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه اخطارها و آماده‌باش‌های لازم برای پیشگیری از سیلاب‌های نقطه‌ای به شهرداری‌ها اعلام شده است، ادامه داد: این سامانه روز گذشته اکثر مناطق شمال و جنوب استان را در بر گرفت و طی روز جاری نیز اکثر مناطق استان به ویژه جنوب و مناطقی نظیر شهرهای سمیرم و دهاقان درگیر این سامانه خواهند شد. همچنین طی روز شنبه در نیمه شرقی و جنوب غرب استان شاهد وزش باد در اکثر مناطق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در پی استقرار این سامانه جوی شاهد لغزندگی‌جاده‌ها خواهیم بود و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، صاعقه، تندباد و خیزش موقت گردوخاک وجود دارد، اظهار کرد: بنابراین دلایل توصیه شده است از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب، مسیرها و دهانه‌های پل‌ها پاکسازی شود و استحکام‌بخشی سازه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

ورود پیش از تقویم کوچ عشایر به استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ورود عشایر به استان اصفهان، گفت: بنابر تقویم کوچ عشایر، ورود آنها به استان اصفهان باید از بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه آغاز شود و به آنها توصیه شده است که برای پیشگیری از رخداد حوادث به علت مخاطره‌های جوی، تقویم کوچ را رعایت کنند اما بعضاً به علت وجود شرایطی خاص نسبت به ورود به استان اقدام کرده و در مناطقی نظیر شهرضا ساکن شده‌اند که اصول و توصیه‌های ایمنی به آنها نیز ابلاغ شده است.

حوادث غرق‌شدگی در استخر منزل مسکونی و استخر کشاورزی

وی با اشاره به حوادث غرق‌شدگی‌های اخیر، گفت: روز گذشته _پنجشنبه پانزدهم اردیبهشت‌ماه_ یک حادثه غرق‌شدگی در منطقه قهجاورستان رخ داد که در این حادثه یک دختربچه در استخر منزل مسکونی غرق شده بود و خوشبختانه بلافاصله عوامل امدادی در محل حادثه حضور یافتند و نسبت به نجات این دختربچه اقدام کردند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه همچنین حادثه غرق‌شدگی یک پسربچه چهار ساله در استخر کشاورزی نیز طی روز _چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه_ در منطقه آتشگاه رخ داد که عوامل امدادی با حضور در محل نسبت به نجات وی اقدام کردند، تصریح کرد: طی هفته گذشته نیز دو مورد حادثه غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی رخ داد.

وجود بیش از ۳۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی‬ در استان / توصیه‌های ایمنی برای استخرهای کشاورزی

وی با بیان اینکه در سطح استان اصفهان بیش از سه هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی وجود دارد، اضافه کرد: علارغم موارد اعلام شده که رودخانه زاینده‌رود، مسیرها و استخرهای کشاورزی مکان‌های مناسبی برای شنا نیستند، معمولاً با گرم شدن هوا افراد برای آب‌تنی و شنا از استخرهای کشاورزی استفاده می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید بر استخرهای کشاورزی نظارت داشته باشد، خاطرنشان کرد: این استخرها فاقد ایمنی و بسیار لغزنده هستند و در صورت ورود فردی به این استخرها، خارج شدن وی مشکل است. همانطور که پیش از این به صاحبان استخرهای کشاورزی توصیه شده بود باید توصیه‌های ایمنی در دستور کار قرار گیرد؛ بنابراین استخرهای کشاورزی باید دارای حصار یا فنس و تابلوی هشدار شنا ممنوع باشند و درون آنها طناب نجات قرار گیرد.

کد خبر 573087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.