طراحی و ساخت کانال جمع‌آوری آب‌های مشهد بر اساس دوره بازگشت

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از طراحی و ساخت کانال بر اساس دوره بازگشت خبر داد.

سید محسن رهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای طراحی و ساخت کانال‌ها، دوره بازگشت به معنای بررسی میزان بارندگی در چند سال گذشته را بررسی و بر اساس آن اقدام به ساخت کانال می‌کنیم.

وی ادامه داد: سخت‌ترین باران چند روز گذشته ۱۶ میلی‌متر در دو ساعت بود که رقم بسیار زیادی است و هیچ شهری در دنیا برای هضم این میزان آب، کانال ندارد؛ به همین علت در برخی از مناطق شهر مشهد آب‌گرفتگی ایجاد شد که پس از دقایقی این آب فروکش کرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در چند روز گذشته شش هزار پاکبان شهرداری را بر اساس پیش‌بینی‌ها در مناطق و ساعات مختلف، برای جلوگیری از آب‌گرفتگی در سطح شهر پخش کردیم و ۱۷۰ نفر از پرسنل ستادی نیز در مجموعه مناطق، سازمان عمران و مپ فعالیت داشتند.

رهنمایی با تاکید بر اینکه اتاق بحران شهرداری مشهد هیچ‌گاه در بهار تعطیل نبوده افزود: تمام فعالیت ما بر اساس پیش‌بینی هواشناسی است و هواشناسی نیز بر اساس امکانات خود، مساحت وسیع ۳۰۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتر را بررسی و پیش‌بینی می‌کند امکان تخمین نقطه‌ای ندارد لذا تلاش می‌کنیم تا بر اساس اطلاعات موجود و مسیر حرکت ابرها و… نیروهایمان را در اماکن درست قرار دهیم.

وی عنوان کرد: برخی از مسیل‌ها از داخل سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر مثل مجتمع آیه‌ها و یا باغ وکیل‌آباد عبور می‌کند اما در طول سال توسط اکیپ‌های لایه روبی برای لایروبی این اماکن اقدام کردیم.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد هزینه ساخت هر متر کانال را بیش از یک میلیون تومان عنوان و تاکید کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن ساخت کانال، هیچ شهری برای بدترین حالت ممکن کانال نمی‌سازد.

کد خبر 573010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.