از کشف جسد مرد جوان پس از ۴ روز تا بازداشت ۹۲ مرد مسلح با ۱۰۶ اسلحه

کشف جسد مرد جوان پس از چهار روز در در کانال آب، سقوط هولناک دو کارگر بعد از برق گرفتگی، مرگ تلخ پدر خانواده در تفریح خانوادگی، بازداشت ۹۲ مرد مسلح با ۱۰۶ اسلحه، درگیری خونین در فینال فوتسال جام رمضان، کشف جسد در آبشار بیشه را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی هادی رئیس جمعیت هلال‌احمر پارس‌آباد، اظهار کرد: جسد مرد حدود ۴۲ ساله که در کانال انحرافی دریاچه شهرک مغان غرق شده بود، صبح امروز در کانال آب روستای قباد کندی کشف شد.

وی افزود: جسد این مرد توسط یکی از اهالی روستا که درحال آبیاری مزرعه خود بود دیده شد و سپس با یک تور صیادی به حاشیه کانال کشیده و از آب بیرون آورده شد. جسد برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی و انتظامی شهرستان شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر پارس‌آباد ادامه داد: سالانه تعدادی از شهروندان بر اثر بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری در کانال‌های آبرسانی و رودخانه ارس غرق می‌شوند. شهروندان از تردد، نزدیک شدن، اتراق کردن در حریم کانال‌ها و رودخانه ارس و شنا کردن در تأسیسات آبی و در محل‌های شنا ممنوع و پرخطر خودداری کنند.

سقوط هولناک ۲ کارگر بعد از برق گرفتگی

شهرام مؤمنی رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت اظهار کرد: بر اثر اصابت بوم بالابر با سیم فشار قوی، موجبات برق‌گرفتگی، آسیب دو کارگر و پرتاب آنها از طبقه چهارم به طبقه سوم فراهم شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات پنج آتش‌نشان به همراه دو خودروی نجات و نردبان به محل حادثه اعزام شدند، افزود: تیم عملیاتی سریعاً به وسیله نردبان هیدرولیک مجهز به بسکت نجات، نسبت به انتقال مصدومان اقدام کردند و هر دو مصدوم ۵۲ و ۳۶ ساله با توجه به شکستگی و آسیب ناشی از برق گرفتگی به بیمارستان منتقل شدند.

مرگ تلخ پدر خانواده در تفریح خانوادگی

جواد امیرلو سرپرست جمعیت هلال‌احمر خرم‌دره با اشاره به فوت پیرمرد ۶۳ ساله خرم‌دره‌ای در ارتفاعات روستای چرگر، اظهار کرد: پیرمرد ۶۳ ساله خرم دره‌ای که به همراه چهار نفر دیگر برای تفریح و چیدن تره کوهی به ارتفاعات قله سندان در روستای چرگر رفته بود، به علت ایست قلبی درگذشت.

وی با بیان اینکه این حادثه از سوی مرکز EOC استان به هلال‌احمر خرم دره اطلاع داده شد، افزود: با اعزام تیم امداد و نجات هلال‌احمر و با کمک اهالی، جسد فرد متوفی از ارتفاعات به پایین منتقل و تحویل خانواده این فرد شد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر خرم‌دره با اشاره به فصل تره کوهی و گیاهان دارویی و استقبال مردم از این نوع گیاهان، ادامه داد: شهروندان هنگام حضور در مناطق کوهستانی باید تا حد امکان برای پیشگیری از هرگونه حادثه نکات ایمنی را رعایت کنند. هم‌وطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث، با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعتی از شبانه‌روز تماس برقرار کنند.

بازداشت ۹۲ مرد مسلح با ۱۰۶ اسلحه

سردار سیدمحمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان با تاکید بر برخورد قاطعانه پلیس با دارندگان سلاح غیرمجاز و عاملان تیراندازی در سطح استان، اظهار کرد: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خوزستان با همکاری سایر یگان‌های انتظامی استان، طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز را به مدت چهار روز در سطح استان به مرحله اجرا در آورد.

وی افزود: در اجرای این طرح مأموران پلیس با اقدامات اطلاعاتی و اقدامات خاص پلیسی، ۹۲ نفر از دارندگان سلاح غیرمجاز و عاملان تیراندازی را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: در اجرای این طرح ۱۰۶ قبضه سلاح غیرمجاز شامل ۳۸ قبضه سلاح جنگی، ۶۸ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و یک هزار و ۱۱۱ فشنگ کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند. امید است به یاری خدا با تداوم این روند و برخورد قاطع دستگاه قضائی، شاهد امنیت پایدار در سطح استان خوزستان باشیم.

درگیری خونین در فینال فوتسال جام رمضان

روز گذشته عده‌ای با سردادن شعارهای قومیتی باعث نزاع و درگیری در فینال فوتسال جام رمضان خوی شدند و در حین این درگیری آسیب‌های فیزیکی فراوانی به محیط سالن ورزشی وارد شد.

جلیل موسوی فرمانده انتظامی شهرستان خوی با اشاره به دستگیری عوامل درگیری و نزاع فینال مسابقات فوتسال جام رمضان خوی، اظهار کرد: نیروی انتظامی با اشراف کامل بر فضای مجازی و نیز فضای میدانی عاملین ایجاد تنش و درگیری در مسابقه روز گذشته را شناسایی دستگیر و تحویل دستگاه قضائی کرد.

وی افزود: آرامش عمومی شهروندان خط قرمز پلیس است و با هرگونه ایجاد بی‌نظمی و هنجارشکنی و نیز برهم زنندگان آرامش اجتماعی در سطح شهرستان با قاطعیت برابر قانون برخورد می‌کند.

کشف جسد در آبشار بیشه

بنابر اعلام روابط عمومی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم آباد، جسد یک گردشگر ۲۷ ساله پس از غرق شدن در رودخانه آبشار بیشه از آب بیرون کشیده شد.

پس از دریافت گزارش حادثه، تیم غواصی ایستگاه امداد و نجات به آبشار بیشه اعزام شد. تیم غواصان بعد رسیدن به آبشار و کسب اطلاع از محل غرق شدن فردی به نام محمد کولایی، عملیات غواصی را شروع کردند.

پس از دقایقی، جسد فرد از عمق حدود هفت متری از آب بیرون کشیده و تحویل خانواده وی شد. از شهروندان تقاضا می‌شود از شنا کردن در رودخانه و رواناب‌هایی که آشنایی ندارند خودداری نمایند.

کد خبر 572993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.