تداوم وزش باد شدید، طوفان لحظه‌ای و خیزش گردوخاک در اصفهان تا هفته آینده

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه ناپایداری‌های جوی تا اوایل هفته آینده در استان خبر داد و گفت: وزش باد شدید تا روز یکشنبه ادامه دارد؛ همچنین وقوع طوفان لحظه‌ای و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد و شرق استان منجربه کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی ناپایدار تا اوایل هفته آینده روی استان است و در این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق به شکل قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، رگبارهای بهاری همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ، به ویژه در نیمه جنوبی و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ادامه وزش باد شدید تا روز یکشنبه در استان اصفهان، افزود: شدت باد در روز یکشنبه خواهد بود، همچنین وقوع طوفان لحظه‌ای و خیزش گردوخاک در مناطق مستعد و شرق استان با کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش یک تا دو درجه‌ای بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: دمای هوای اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۳۱ و در خنک‌ترین زمان به ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ میمه با دمای هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و مهاباد اردستان با دمای ۳۵ درجه، گرم‌ترین نقطه استان خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدارهای نارنجی برای بارندگی‌های امروز و وزش باد در روزهای گذشته، تصریح کرد: در برخی مناطق بارش نسبتاً رگباری است و باد شدید تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد.

کد خبر 572958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.