پیشنهاد تزریق یک دوز واکسن کرونا در سال‌جاری از سوی وزیر بهداشت

وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد ما این است که امسال همه مردم حداقل یک دوز دیگر واکسن کرونا را تزریق کنند؛ چون این واکسن می‌تواند بسیار ایمنی‌بخش باشد. نمی‌توان این‌طور قضاوت کرد که ویروس در جهان غیرفعال شده، زیرا ویروس در دنیا فعال است و همچنان در جاهای مختلف مرگ‌ومیر دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «بهرام عین‌اللهی» در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: دو سال پرتلاش و پرتلاطم را در دوره کرونا طی کردیم؛ در درجه نخست باید از ریاست‌جمهوری تشکر کنیم که نخستین کار خود را مبارزه با کرونا قرار داد، پس از آن باید از مردم که حمایت عالی را در انجام واکسیناسیون و کمک به واکسن زدن داشتند، تشکر شود. این حمایت سبب شد که ما رکورد واکسیناسیون نسبت به جمعیت را در جهان داشته باشیم. از طرفی کادر سلامت هم حرکت زیبا و جالبی را در تاریخ کشور ایجاد کردند که با فداکاری آن‌ها حتی ٣٠٠ نفر شهید سلامت تقدیم شد.

وی علت موفقیت ایران در مبارزه با کرونا را بنا به اظهار سازمان‌های بین‌المللی، حجم بالای واکسیناسیون خواند و ادامه داد: امروزه بیش از ۹۰ درصد از گرچه هدف یک دوز و حدود ۸۵ درصد دو دوز واکسن تزریق کردند و تقریباً میزان واکسیناسیون ما از متوسط جهانی بالاتر است.

وزیر بهداشت ادامه داد: دومین عامل موفقیت ما، مدت کوتاه واکسیناسیون بود. اینکه حجم زیادی از واکسن در مدت کوتاهی تزریق شد توانست ایمنی ایجاد کند و ما رکورد یک میلیون و ۶٠٠ هزار دوز واکسن در روز و هشت میلیون و ۶٠٠ هزار واکسن در هفته را داریم. در این مدت مردمی شدن واکسیناسیون و کمک مردم، دانشجویان و همه نهادهای نظامی و مردمی باعث شد حجم زیادی از واکسن در کشور تزریق شود.

عین‌اللهی، درخصوص سومین عامل موفقیت ایران در مدیریت کرونا اظهار کرد: موضوعی که در این موفقیت ما را یاری کرد نوع واکسن تزریقی بود چون امروزه ثابت شده است واکسن‌هایی که از ویروس کشته شده استفاده می‌شود اثر بهتری دارد و واکسن‌های نوترکیب و پروتئین‌های نوترکیب مانند فایزر و مدرنا آن قدر اثربخشی نداشتند.

وی گفت: اکنون در کشورهای آمریکا و فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا آمار مرگ و میر بالا است. امروز در سایت نگاه می‌کردم، ۶۶٠ نفر در آمریکا، ١١١ نفر فرانسه، ٢۴١ نفر آلمان، ۴٠٧ نفر در انگلیس و ١۵٣ مرگ کرونایی در ایتالیا ثبت شده است. اما ما با کمک مردم موفق عمل کردیم.

وزیر بهداشت افزود: به مردم توصیه می‌شود که حتماً واکسیناسیون خود را ادامه دهند و کسانی که دوز دوم یا سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، حتماً واکسیناسیون خود را تکمیل کنند. ثابت شده که واکسیناسیون اثربخشی زیادی در پیشگیری از کرونا داشته است؛ از این رو شنبه گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که همه افراد بالای ٧٠ سال یک دوز دیگر را تزریق کنند و کسانی که بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی دارند نیز حتماً این تزریق واکسن کرونا را انجام دهند.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که امسال همه مردم حداقل یک دوز دیگر واکسن کرونا را تزریق کنند؛ چون این واکسن می‌تواند بسیار ایمنی‌بخش و اطمینان‌بخش باشد. نمی‌توان این‌طور قضاوت کرد که ویروس در جهان غیرفعال شده، چون ویروس در دنیا فعال است و همچنان در جاهای مختلف مرگ و میر دارد.

به گزارش ایمنا، اخیراً بخشنامه‌ای از معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ابلاغ شده است مبنی بر اینکه اجازه تزریق دوز چهارم فعلاً برای افراد بالای ۸۰ سال و پرسنل بهداشتی و درمانی، به این جهت که در معرض خطر بیشتری هستند، داده شده است. البته باید این را در نظر بگیریم احتمالاً طی روزها و ماه‌های آینده زدن دوز چهارم برای همه افراد اعلام شود.

کد خبر 572878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.