افزایش سفرهای دریایی استرالیا در پی رایگان‌شدن هزینه حمل‌ونقل

مدیران سیدنی، بزرگ‌ترین شهر در استرالیا و قاره اقیانوسیه، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را به مدت ۱۲روز برای مردم رایگان کردند که این اقدام، افزایش باورنکردنی تردد از طریق آب‌های شهر را در پی داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی است که پس از رایگان شدن تردد از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی در سیدنی، مردم به میزان قابل توجهی به استفاده از آن‌ها روی آورده‌اند؛ به‌طوری‌که تنها در یک بازه زمانی ۱۲ روزه، بیش از ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر عمومی در شهر انجام شد که این آمار روزانه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار سفر را در بر می‌گرفت. داده‌ها نشان داد که در این میان، سفرهای دریایی یکی از محبوب‌ترین روش‌های عبورومرور در میان مردم بود که در روزهای تعطیل به اوج خود می‌رسید و حتی محبوبیت خود را در میان شهروندان پس از پایان دوره رایگان حفظ کرده است.

ایالت "نیو ساوت ولز"، واقع در شرق استرالیا، یکی از نقاطی بود که بیشترین سفر دریایی را طی رایگان‌سازی وسایل حمل‌ونقل عمومی تجربه کرد و در بازه زمانی بین چهاردهم تا بیست‌وششم، بیشترین سفر دریایی از طریق آب‌های آن انجام شد. گزارش‌ها حاکی از افزایش ۶۴ درصدی سفرهای دریایی در شهر ساحلی منلی و افزایش ۳۴ درصدی آن در کلان‌شهر پاراماتا در مقایسه با سال گذشته است. یکی از بهترین مزایای جنبش رایگان‌سازی وسایل حمل‌ونقل عمومی در سیدنی و شهرهای اطراف آن، افزایش آگاهی مردم از مزایای تردد سبز بود که به نظر می‌رسد تمایل آن‌ها را به عبورومرور از این طریق برای همیشه افزایش داده است.

افزایش سفرهای دریایی استرالیا در پی رایگان شدن هزینه حمل‌ونقل

مشاجره‌های صنعتی

رویکرد رایگان‌سازی استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی سیدنی و شهرهای اطراف، بخشی از یک توافقنامه برای خاتمه دادن به مشاجره‌های صنعتی طولانی‌مدت میان دولت نیو ساوت ولز و مدیر راه‌آهن ایالت در خصوص شرایط کار و پرداخت هزینه‌ها بود.

در فوریه سال گذشته، دولت نیو ساوت ولز، دستور تعطیلی فعالیت قطارهای سیدنی را صادر کرد که به دنبال آن، مردم به مدت ۲۴ ساعت از سفر با این قطارها محروم شدند. در این اتفاق، مدیران بخش‌های حمل‌ونقل تراموا، قطار و اتوبوس دولت را به جبران اقدام نادرست خود از طریق رایگان‌سازی عبورومرور در روزهای تعطیل هفته تا پایان ماه ژوئیه تهدید کرده بودند.

افزایش سفرهای دریایی استرالیا در پی رایگان شدن هزینه حمل‌ونقل

ترویج استفاده از اسکوترهای برقی برای سبزسازی تردد در سیدنی

شیوع بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان، اهمیت تردد سبز را بیش از پیش به تصویر کشید و همگان را به جایگزین کردن خودروهای شخصی خود با دوچرخه‌ها، اسکوترها و پیاده‌روی سوق داد. در این میان، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از محبوبیت بسیاری بالایی در میان شهرنشینان برخوردار شد چرا که امکان رعایت فاصله اجتماعی را برای آن‌ها فراهم می‌آورد. مدیران شهری نیز از هیچ تلاشی برای ترویج تردد سبز دریغ نکردند و به سرعت، زیرساخت‌های شهری را برای تسهیل حمل‌ونقل از طریق دوچرخه یا پیاده‌روی بهبود بخشیدند. در مدت زمانی بسیار کوتاه، سراسر اغلب شهرهای دنیا را پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری فرا گرفت و کمتر تردد وسایل‌نقلیه، عمومی یا خصوصی، در معابر به چشم می‌خورد. مزایای تردد سبز نه تنها از نظر جسمی و جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا اثربخش بود، بلکه به وضوح پاکی آسمان شهرها را نیز به دنبال داشت. در واقع، افزایش گرایش مردم به تردد سبز، عبورومرور خودروها را به‌طور قابل توجهی کاهش داد و همین امر به کاهش حداکثری انتشار کربن و در نتیجه افزایش کیفیت هوا منجر شد.

افزایش سفرهای دریایی استرالیا در پی رایگان شدن هزینه حمل‌ونقل

مزایای تردد سبز، مدیران را بر آن داشت تا هر چه بیشتر برای ترویج آن بکوشند. در این راستا، اقدامات بسیاری برای افزایش گرایش مردم به استفاده از اسکوترها اعمال شد و در نهایت، بسیاری از شهرنشینان را به خرید نوع برقی آن‌ها سوق داد که بیشترین اثربخشی را بر بهبود کیفیت هوا در پی دارد.

سیدنی یکی از شهرهای جهان با بیشترین افزایش استفاده از اسکوتر طی دوران کرونا بود که به نظر می‌رسد بهره‌گیری از اسکوترهای الکتریکی در آن همه روزه در حال افزایش است. به‌ویژه پس از این‌که دولت به‌طور آزمایشی آن‌ها را وارد بازار کرد، با استقبال بی‌نظیر مردم از این اسکوترها مواجه شد و تصمیم گرفت جهت ترویج تردد سبز، به عرضه هر چه بیشتر آن‌ها به بازار بپردازد.

در این راستا، وزیر حمل‌ونقل نیو ساوت ولز در نظر دارد استفاده از اسکوترهای برقی را به‌عنوان روشی مقرون‌به صرفه، راحت و پایدار در میان مردم گسترش دهد و مزایای آن را نه تنها برای شهرنشینان که برای بهبود کیفیت هوا به ارمغان بیاورد. جالب این‌که در حال حاضر، استفاده از اسکوترهای برقی در نیو ساوت ولز ممنوع است، اما دولت از آزادی عبورومرور از طریق آن‌ها در آینده نزدیک خبر داده است.

افزایش سفرهای دریایی استرالیا در پی رایگان شدن هزینه حمل‌ونقل

کد خبر 572712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.