لزوم توسعه صنایع سبز در اصفهان

یک کارشناس ارشد انرژی گفت: اصفهان باید طی برنامه‌ای چند ساله صنایع خود را به سمت صنایع سبز توسعه دهد که البته در این راه نیازمند کمک دولت و فعالیت بخش خصوصی نیز خواهد بود.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه اصفهان شهری صنعتی است، اظهار کرد: شهرهای صنعتی مصرف انرژی بسیاری دارد و اگر منحنی انرژی اصفهان را مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که پس از تهران بیشترین مصرف انرژی را دارد و نتیجه آن آلودگی شهر می‌شود.

وی افزود: اصفهان در حوزه انرژی جزو استان‌های پیشتاز است.

این کارشناس ارشد انرژی ادامه داد: متأسفانه اصفهان از نظر اقلیمی تبدیل به شهری کویری شده است و بحران آب در این استان موجب زلزله‌های خاموشی شده که حتی درصورت بارندگی، حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ سال دیگری این نشست‌ها ترمیم می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم اصفهان در عرصه آب بسیار مراعات کرده‌اند، اما هنوز نیازمند تلاش است و باید مسئولین با کمک یکدیگر به بهترین شکل ممکن از منابع آبی استان استفاده کنند؛ این مسئله نیازمند حمایت ملی است و اگر چاره‌ای برای مشکلات اصفهان اندیشه نشود در آینده‌ای نزدیک شاهد تخلیه این استان خواهیم بود.

صفریان متذکر شد: برای صنایع شهرهایی مانند اصفهان باید برنامه‌ریزی انجام شود و تجهیزات لازمه را بروزرسانی کرد تا از مصرف انرژی بیش از حد و آلودگی جلوگیری شود؛ بنابراین اصفهان باید طی برنامه‌ای چند ساله صنایع خود را به سمت صنایع سبز پیش ببرد که البته در این راه نیازمند کمک دولت و فعالیت بخش خصوصی نیز خواهد بود.

کد خبر 572645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.