از کلاهبرداری ۱۱۰ میلیارد تومانی تا ایستگاه آخر قاتل فراری پس از ۱۳ سال

کلاهبرداری ۱۱۰ میلیارد تومانی، مرگ هشت جوان با خوردن مشروبات الکلی دست‌ساز، بوی تعفن پلیس را به صحنه جرم کشاند، آزادی بازاری تهرانی از چنگال آدم‌ربایان، قتل برادر با شلیک دو گلوله، ایستگاه آخر قاتل فراری پس از ۱۳ سال، مرگ معمایی چوپان در چاه را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان از بازداشت یک متهم در سنندج و اعتراف وی به ۱۱۰ میلیارد تومان کلاهبرداری در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به دنبال شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنها، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان دیواندره قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی مأموران، مشخص شد که متهم با شگرد سوددهی به مال باختگان اعتماد آنان را جلب و مبالغ هنگفتی دریافت کرده و به مکان نامعلومی متواری شده است. با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی مأموران، متهم شناسایی و پس از کسب مجوزهای قانونی در عملیاتی پلیسی در یکی از استان‌های مرکزی کشور بازداشت شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به کلاهبرداری از ۱۸۰ نفر به میزان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

مرگ ۸ جوان با خوردن مشروبات الکلی دست‌ساز

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: روند افزایش فوتی‌ها و بیماران با حال وخیم ناشی از مصرف مشروب الکلی دست‌ساز در بندرعباس همچنان ادامه دارد و به هشت فوتی و ۳۰ دیالیزی رسیده است.

وی با بیان اینکه مجموع تعداد مسموم‌شدگان الکل در بندرعباس به ۵۹ نفر رسید، افزود: علاوه بر ۳۰ نفری که دیالیز می‌شوند، ۱۷ نفر نیز با حال وخیم در آی‌سی‌یو بستری هستند و دستگاه ونتیلاتور به آنان وصل شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه چهار نفر نیز دچار تاری دید شدید هستند، خاطرنشان کرد: پلیس هرمزگان اعلام کرده هشت نفر از فروشندگان مشروب دست‌ساز مسموم را در بندرعباس دستگیر کرده است.

بوی تعفن پلیس را به صحنه جرم کشاند

سرهنگ سیدجلیل نبوی فرمانده انتظامی رامسر اظهار کرد: با تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر بوی تعفن در یکی از کوچه‌های رامسر، بلافاصله شخصاً به همراه رئیس کلانتری مرکزی و رئیس آگاهی و نیروهای تحت‌الامر در محل حاضر شدیم و مشاهده شد مردی غیربومی با هویت معلوم در خانه فوت کرده است.

وی افزود: به واسطه گذشت زمان جسد دچار فساد نعشی شده بود و جهت روشن شدن زوایا و علت فوت با هماهنگی مقام قضائی جسد جهت معاینات تکمیلی به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات در حوزه امنیتی، انتظامی و ترافیکی را با شماره ۱۱۰ یا ۰۱۱۲۱۸۴۲۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع‌رسانی کنند.

آزادی بازاری تهرانی از چنگال آدم‌ربایان

سرهنگ مرتضی نثاری معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به نجات یک بازاری تهرانی از دست آدم‌ربایان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، اظهار کرد: حدود ۱۰ روز پیش فردی که در بازار تهران کاسبی داشت، توسط سه آدم‌ربا در منطقه مرزداران ربوده شد.

وی افزود: آدم‌رباها تمام جوانب احتیاط را رعایت می‌کردند تا به دام نیفتند اما پس از ارجاع پرونده به پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهمان در رصد کارآگاهان پلیس آگاهی و اداره یازدهم معاونت جنایی این پلیس قرار گرفته شناسایی شدند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: آدم‌ربایان به‌ازای آزادی فرد ربوده شده، ۵۰۰ میلیون تومان پول طلب کرده بودند اما توسط کارآگاهان پلیس آگاهی بازداشت شدند و فرد ربوده شده نیز در کمتر از ۴۸ ساعت صحیح و سالم آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت.

قتل برادر با شلیک ۲ گلوله

سرهنگ حمیدرضا فیضی فرمانده انتظامی فومن اظهار کرد: در یک نزاع خانوادگی در روستای سند فومن، برادر ۶۹ ساله برادر ۶۳ ساله خود را، با یک سلاح شکاری و شلیک دو گلوله به قتل رساند. جسد به سردخانه بیمارستان فومن منتقل و قاتل دستگیر شد و تحقیقات از او ادامه داد.

ایستگاه آخر قاتل فراری پس از ۱۳ سال

سرهنگ مرتضی جوکار جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در پی یک وقوع یک فقره قتل مردی ۶۸ ساله با سلاح کلاش در سال ۱۳۸۸ توسط فردی ناشناس در روستای ملنگ حسن شهرستان هیرمند، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان و شهرستان هیرمند قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد قاتل پس از ارتکاب جرم از استان خارج و به محل نامعلومی گریخته و هیچ‌گونه خبری از وی در دست نیست. از همان زمان وقوع قتل تحقیقات گسترده انتظامی برای کشف و دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه با بازخوانی مجدد پرونده و دعوت از شاکیان، پیگیری پرونده شدت بیشتری گرفت و کارآگاهان پلیس تحقیقات جامعی را در خصوص ابعاد جرم و شناسایی و محل اختفای قاتل انجام دادند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا با استفاده از اقدامات فنی و تخصصی و بهره‌گیری از روش‌های نوین پلیسی مأموران موفق شدند ضمن شناسایی عامل قتل، او را در ایستگاه راه آهن استان کرمان مشاهده و تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.

وی تصریح کرد: با شناسایی و ردزنی متهم بلافاصله پلیس آگاهی شهرستان هیرمند با اخذ نیابت قضائی و با همکاری پلیس آگاهی و پلیس راه آهن استان کرمان، متهم را در یک عملیات غافلگیرانه در ایستگاه راه آهن هنگام توقف قطار دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار خاطرنشان کرد: متهم که ۳۳ سال سن دارد و اهل یکی از استان‌های شمالی کشور است در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه ارتکاب جرم شد اما در ادامه با مواجهه اسناد و مستندات پلیسی به ناچار به قتل در پی اختلاف قبلی با مقتول اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده فرد دستگیر شده تحویل مراجع قضائی و سپس روانه زندان شد.

مرگ معمایی چوپان در چاه

سیدحامد تقوی رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شریف‌آباد پاکدشت اظهار کرد: عوامل ایستگاه آتش‌نشانی شریف‌آباد با اطلاع از سقوط یک فرد داخل چاه فاضلاب در روستای علی‌آباد، با هماهنگی نیروی انتظامی و با همراهی هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی وضعیت چاه و دیواره و دهانه آن، عوامل آتش‌نشانی وارد عمل شده و پس از تلاش‌های صورت گرفته موفق شدند پیکر وی را خارج سازند.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شریف‌آباد پاکدشت تصریح کرد: این چوپان از اتباع افغانستان بوده و به دلایلی که از سوی کارشناسان در حال بررسی است به داخل چاه فاضلاب سقوط کرده و جان خود را از دست داده بود. پیکر وی به منظور سیر مراحل قانونی تحویل پزشکی قانونی شد و تحقیقات برای چگونگی سقوط مرگبار چوپان جوان در چاه در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفته است.

کد خبر 572633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.